قصه حضرت آدم(ع) در قرآن تفسیر شد

مجید صالی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر، در کتابی به تفسیر قصه حضرت آدم(ع) در قرآن پرداخته است.

کد خبر : 63361
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1396 - 7:15

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین”  ، کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» اثر مجید صالحی از سوی دفتر نشر معارف روانه بازار کتاب شد.

شاید بتوان گفت سرآمد همه قصه‌ها در قرآن کریم را قصه حضرت آدم ابوالبشر(ع) دانست. این داستان برای بیان مقام معنوی انسان و هدایت بشر آمده است. داستان آدم(ع) درس انسان شناسی است که از مهمترین معارف به شمار می‌آید.

پایگاه خبر ججین

قصه حضرت آدم(ع) و رهیافت به رمز و رازهای آن از دیرباز مورد توجه اندیشمندان و مفسران قرآن کریم بوده است و نویسندگان کتب قصص انبیاء و قصه‌های قرآن، آن را در سرلیست قصه‌های خویش قرار داده‌اند و نویسنده در این کتاب ضمن جمع‌آوری دیدگاه‌های مختلف مفسران درباره داستان حضرت آدم(ع) در قرآن کریم، کوشیده است دیدگاه تفسیری صحیح را با ارائه دلایل کافی بیان نماید.

کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» در دوازده فصل تدوین شده است: ۱. قصه در قرآن، ۲. زبان قرآن در بیان قصص، ۳. قصه آدم در تورات و انجیل‌های موجود، ۴. نگاهی کلی به قصه حضرت آدم(ع) در قرآن، ۵. همسر و فرزندان آدم(ع)، ۶. قصه آدم(ع) و نظریه تحول گونه‌های داروین، ۷. تعلیم اسماء به حضرت آدم(ع)، ۸. خلافت در قصه آدم(ع)، ۹. فرشتگان و قصه حضرت آدم(ع)، ۱۰. ابلیس در داستان حضرت آدم(ع)، ۱۱. آدم(ع) در جنت، ۱۲. درس‌هایی از داستان حضرت آدم(ع).

بر اساس این گزارش کتاب «تفسیر قصه آدم(ع) در قرآن» که دکتر مجید صالحی (عضو هیأت علمی دانشگاه هنر تهران) آن را تالیف کرده، با همکاری دانشگاه معارف اسلامی در ۲۸۸ صفحه با قیمت ۱۳ هزار تومان توسط دفتر نشر معارف منتشر شده است.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.