قرنطینه یک بیمار مشکوک به کرونا در سنندج

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است، گفت: این ویروس به علت واگیری بسیار سریع، از فرد مبتلا به دیگران انتقال داده می‌شود لذا از مردم درخواست داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر : 112219
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 بهمن 1398 - 12:35

 

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، ابراهیم قادری امروز (۲۰ بهمن ماه) در نشست خبری دستاوردهای دانشگاه در سال جاری، ویژه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در سالن دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، با اشاره به شناسایی یک نفر مشکوک به ویروس کرونا در سنندج، اظهار کرد: این فرد در اتاق ایزوله در بیمارستان توحید سنندج بستری شده و همچنین خانواده وی در قرنطینه هستند.

وی افزود: این فرد دو روز گذشته با توجه به علائم و نشانه‌های بالینی شبیه به آنفولانزا در بیمارستان تحت درمان قرار گرفته و نمونه خون به تهران برای تشخیص فرستاده ‌شده است.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ویروس کرونا در استان مشاهده نشده است، بیان کرد: این ویروس به علت واگیری بسیار سریع از فرد مبتلا به دیگران انتقال داده می‌شود لذا از مردم درخواست داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اپیدمی ویروس کرونا قابل‌ کنترل است، ذکر کرد: حساسیت دانشگاه علوم پزشکی استان به این دلیل است که ریسک ابتلا به این ویروس بسیار بالا بوده لذا در تلاشیم ریسک آلوده شدن را تا حد زیادی کم کنیم چراکه شرایط ایران با چین بسیار متفاوت است.

قادری با اشاره به اینکه مردم کردستان نسبت به این بیماری بسیار حساس هستند، عنوان کرد: کرونا یک ویروس است که دیر یا زود به کشور خواهد رسید چرا که پتانسیل انتقال بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: ورود و خروج افراد در مرز باشماق با دقت بیشتری انجام ‌شده و آموزش‌های لازم در این خصوصاً داده ‌شده است.

معاون امور بهداشتی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: با توجه به گزارش‌های داده ‌شده این ویروس به کودکان منتقل نمی‌شود اما باید خانواده‌ها با حساسیت بیشتر موارد بهداشتی را برای کودکان رعایت کنند.


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.