فرود اضطراری، شانس شناخت ایران را رقم زد

یک هنرمند آمریکایی که از مسافران هواپیمایی بود که اخیرا در مسیر هوایی دوبی- نروژ، در شیراز فرود اضطراری داشت، این سفر ناخواسته را یکی از بزرگترین شانس‌های خود برای شناخت ایران و مردمانش می‌داند.

کد خبر : 91671
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 دی 1397 - 10:46

پایگاه خبر ججین

به گزارش پایگاه خبری “ججین، اشلی دانکن (Ashley Duncan) مسافر پرواز بوئینگ ۷۳۷ دوبی به نروژ بود که حدود دو هفته قبل به دلیل نقص فنی در یکی از موتورهای هواپیما در مسیر پروازی، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شد.
این هواپیما که یکی از موتورهایش از کار افتاده بود، با ۱۷۰ مسافر و ۱۸ کادر پرواز در فرودگاه شیراز به زمین نشست و مسافران پرواز از جمله اشلی دانکن تا زمان رسیدن هواپیمای جایگزین، برای چند ساعت در برخی هتل‌های شیراز اسکان داده شدند.
اشلی، روانشناس حوزه مُد و لباس و دارای سابقه فعالیت رسانه‌ای در بیش از ۳۵ کشور دنیا از جمله نیویورک تایمز است.
وی پس از دیدن خبر فرود اضطراری این هواپیما که در صفحه اجتماعی توئیتر انگلیسی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر شد، مشتاقانه برای بازگو کردن تجربیات «خوشایند» خود طی اقامت کوتاهش در شیراز اعلام آمادگی کرد.
او به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک آمریکایی، در این سفر تجربیات بسیار دلپذیری داشتم و هرگز اجازه ندادم که سیاست و روابط دیپلماتیک، نظرم نسبت به مردم ایران را خدشه‌دار کند، مردم ایران، شرایطی را فراهم کردند تا برخلاف آنچه در رسانه‌ها علیه ایران منتشر می‌شود تجربیات خوشایندی در کشورشان داشته باشم، بنابراین جا دارد از مهمان‌نوازی ایرانیان کمال تشکر را داشته باشم.
وی با آوردن چند مثال، نمونه‌هایی از مهمان‌نوازی و مهربانی مردم ایران را به تصویر کشید و گفت که از مردم ایران درخواست کرده است از اینترنت شخصی‌شان استفاده کند تا بتواند با خانواده‌اش در آمریکا تماس بگیرد و خبر سلامتی خود را به آنها بدهد.
این هنرمند آمریکایی افزود: توانستم از یک خانم اهل شیراز درمورد روش صحیح استفاده از شال (حجاب) بپرسم و استفاده از آن را یاد بگیرم.
وی با توضیح اینکه چگونه ترس و هراسش از فرود اضطراری در ایران به یک فرصت تبدیل شد، گفت: اگر چه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما و کم شدن ارتفاع پرواز، تجربه‌ای هولناک بود اما توانستم در مورد رشته تخصصی‌ام که روانشناسی مد است و همچنین فلسفه نوع لباس پوشیدن زنان ایرانی اطلاعاتی کسب کنم و سطح اطلاعات تخصصی‌ام را در این حوزه ارتقا دهم.
او ادامه داد: به عنوان یک روانشناس مُد، به شدت به دنبال کشف حقیقت‌های نهفته در نوع لباس پوشیدن و علت این انتخاب هستم و طی این سفر توانستم با فرهنگ خاورمیانه‌ای درخصوص مُد و نیز نوع خاص پوشش زنان ایرانی آشنا شوم.


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.