‘عمر رحمان’سرکرده جدید طالبان پاکستان شد

اخبار و گزارش برخی رسانه های پاکستان از انتخاب ‘عمر رحمان’ به عنوان سرکرده جدید گروه تروریستی ‘تحریک طالبان پاکستان’ حکایت دارد.

کد خبر : 78869
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 خرداد 1397 - 13:15

 

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“،  بر اساس خبر رسانه های پاکستان، در پی هلاکت ‘ملا فضل الله’ رهبر پیشین شاخه وادی سوات طالبان پاکستان موسوم به «تحریک طالبان»، عمر رحمانی رهبر جدید این گروه در وادی مذکور تعیین شد.
بر اساس این اخبار، این تصمیم در نشست مشترکی در ولایت کنر در شرق افغانستان گرفته شده و تصمیم نهایی در این خصوص در نشست رهبران ارشد همه شاخه های این گروه گرفته می شود.
البته منابع آگاه تاکنون این خبر را تایید نکرده اند.
عمر رحمان از سرکرده های ارشد طالبان پاکستان است و گفته می شود وی طراح اصلی حمله انتحاری علیه پرویز مشرف در زمان حکومت حاکم نظامی سابق پاکستان بود.
عمر رحمان نیز به همراه ‘ملافضل الله’سرکرده معدوم گروه تروریستی طالبان پاکستان که روزهای اخیر در حمله پهپادهای آمریکا در خاک افغانستان به هلاکت رسید، سال ۲۰۰۹ و پس از عملیات پاکسازی ارتش پاکستان از منطقه سوات در شمال غرب این کشور به افغانستان متواری شد.
طالبان پاکستان گزینه های ابوبکر مفتی و عبدالله را نیز برای انتخاب سرکرده جدید بررسی می کند.
تحریک طالبان پاکستانی به چهار شاخه جداگانه تقسیم شده است.
به گزارش ایرنا هفته گذشته ‘ملا فضل الله’ سرکرده گروه تحریک طالبان پاکستان در حمله پهبادهای آمریکایی به هلاکت رسید.
یکشنبه هفته جاری نیز، ‘مولوی بهادر جان’ از فرماندهان طالبان پاکستان موسوم به ‘تحریک طالبان پاکستان’ نیز که قصد فرار از این کشور با تغییر چهره از فرودگاه بادشاه خان پیشاور را داشت دستگیر شد.
رسانه های محلی پاکستان با نقل این خبر از قول طارق پرویز مسئول آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در فرودگاه پیشاور آورده اند:درنتیجه بررسی دقیق مدارک شناسایی بهادر جان این شخص که به اتهام های متعدد تروریستی تحت تعقیب بود بازداشت شد.

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.