عبور کامیونها از مرز سرخس ۳۰ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: رفت و آمد کامیونهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی در پایانه مرزی سرخس در شمال شرق این استان طی هفت ماه گذشته امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کمتر شده است.

کد خبر : 89374
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 آبان 1397 - 7:48

 

به گزارش پایگاه خبری ججین، ابراهیم نصری گفت: از ابتدای امسال تا پایان بیستم۲۰ آبان ماه جاری ۲۸ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیتی وارداتی و صادراتی از طریق مرز سرخس واقع در مرز ایران و ترکمنستان رفت و آمد داشتند. این تعداد مدت مشابه پارسال ۴۰ هزار و ۶۹ دستگاه بود.
وی ادامه داد: علت اصلی این کاهش اعمال محدودیتهای جمهوری ترکمنستان از ۱۳ مرداد ماه گذشته مبنی بر رفت و آمد روزانه تنها ۳۰ دستگاه کامیون ورودی و ۳۰ کامیون خروجی از طریق مرز سرخس است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تاکنون دو بار دیدار مرزی در خصوص پرسش چرایی این اقدام کشور ترکمنستان انجام شده اما طرف ترکمن پاسخی روشن ارائه نمی کند.
وی به آماده بودن پل دوم مرزی سرخس برای فعالیت نیز اشاره و بیان کرد: هماهنگی لازم به منظور افتتاح این پل به مقامات ترکمنستان اعلام شده اما طرف مقابل تاکنون برنامه خود را برای مشارکت اعلام نکرده است.
نصری افزود: امسال ۱۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ورودی به ایران و ۱۳ هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون خروجی به کشورهای حوزه آسیای میانه و حوزه سی.آی.اس از طریق مرز سرخس رفت و آمد کرده اند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۸ هزار و ۵۰۲ نفر تبعه ایرانی و خارجی از مرز سرخس رفت و آمد داشته اند. از این تعداد ۹ هزار و ۷۲۰ نفر تبعه و مسافر خارجی و هشت هزار و ۸۰۰ نفر تبعه و مسافر ایرانی بوده اند.
پایانه مرزی سرخس واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.