ظریف: تحقیر عربستان توسط ترامپ بهای توهم برون سپاری امنیت است

وزیر امور خارجه ایران در توئیتی نوشت که تحقیر عربستان توسط رئیس جمهور آمریکا بهای توهم کسی است که معتقد است امنیت را می‌توان برون سپاری کرد.

کد خبر : 86753
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 مهر 1397 - 17:35

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، “محمد جواد ظریف” وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر به اهانت اخیر ترامپ به عربستان اشاره کرد و نوشت: رئیس جمهور ترامپ مکررا سعودی‌ها را با گفتن اینکه آنها بدون حمایت ما ۲ هفته هم دوام نمی‌آورند تحقیر می‌کند. این بهای توهم کسی است که معتقد است امنیت را می‌توان برون سپاری کرد. ما دوباره دستان خود را به سوی همسایگانمان دراز می‌کنیم. بیاید منطقه قدرتمندی بسازیم و خودرایی را متوقف کنیم.

پایگاه خبر ججین

ظریف عکسی را نیز به پیام خود اضافه کرد که ترامپ رئیس جمهور آمریکا را در حال نمایش تجهیزات “سلاح های زیبای” آمریکایی به عربستان سعودی نشان می دهد، در حالی که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با حالتی تحقیرآمیز در کنار او نشسته است.

روز سه شنبه دونالد ترامپ در دیدار با طرفداران خود در ایالت «می سی سی پی» گفت که سلمان بن عبد العزیز السعود پادشاه عربستان نمی توانست بدون کمک نظامی آمریکا حتی دو هفته سرپا بماند.

ترامپ در سخنرانی خود گفت که کشورهای دیگر باید هزینه استقرار نظامیان آمریکایی در خاک خود را به عهده بگیرند که یکی از آن کشورها عربستان سعودی است.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.