ظریف: تحریم کارگران ساختمانی نشان‌دهنده شکست سیاست فشار حداکثری آمریکاست

وزیر امور خارجه کشورمان تحریم بخش ساخت‌وساز ایران از سوی دولت آمریکا را نشانه بارز شکست کارزار فشار حداکثری واشنگتن علیه ملت ایران دانست.

کد خبر : 107592
تاریخ انتشار : جمعه 10 آبان 1398 - 20:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در یک پیام توئیتری تحریم بخش ساخت‌وساز ایران را نشانه‌ شکست کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ملت ایران خواند.

ظریف در این پیام توئیتری خاطرنشان کرد: «هدف قرار دادن کارگران ساختمانی با تروریسم اقتصادی تنها نشان‌دهنده شکست کارزار فشار حداکثری است. آمریکا می‌تواند هر مرد، زن و یا کودکی را تحریم کند، اما ایرانی‌ها هرگز تسلیم زورگویی نخواهند شد. آمریکا بهتر است به جای اینکه هرروز بیشتر در گِل فرو برود، دست از سیاست‌های شکست‌خورده بردارد و به برجام بازگردد.»

وزارت امور خارجه آمریکا عصر روز پنج‌شنبه به وقت محلی از وضع تحریم‌های جدید علیه بخش ساخت‌وساز ایران خبر داد.

دولت آمریکا پیش از تحریم‌های متعددی را علیه افراد و نهادها و بخش‌های مختلف ایران وضع کرده است، اما حتی رسانه‌های آمریکایی نیز اذعان می‌کنند که تحریم‌های این کشور علیه ایران دیگر به پایان خط رسیده و واشنگتن ابزار دیگری برای اعمال فشارهای بیشتر بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود به این نکته اشاره کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و به احتمال زیاد نرخ رشد اقتصادی ایران در سال آینده میلادی مثبت خواهد بود.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.