ظریف: آمریکا باید با واقعیت‌های جهان امروز کنار بیاید

وزیر امور خارجه کشورمان به آمریکا توصیه کرد که خود را با واقعیت‌های جدید جهان وفق دهد.

کد خبر : 102941
تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 17:17

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به خروج آمریکا از پیمان منع تولید موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF)، به مقامات واشنگتن توصیه کرد که واقعیت‌های جدید جهان را بپذیرند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در پیامی توئیتری نوشت: «هم‌زمان با جلو رفتن ایده ایران برای گفتگوی منطقه‌ای و پیمان عدم تعرض، تیم بی در حال آب رفتن است. آمریکا باید از منزوی کردن خود دست بکشد و با واقعیت‌های جدید جهانی کنار بیاید. تجارت و قدرت بین‌المللی در حال جابجایی است؛ نه تروریسم اقتصادی علیه ایران و چین و نه خروج از پیمان موشک های میان‌برد هسته‌ای با روسیه، این مسیر را بر نخواهد گرداند.»

صبح امروز جمعه «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد روند خروج این کشور از پیمان منع تولید موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (INF) رسماً آغاز شده است.

ساعاتی بعد وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در واکنش به اقدام آمریکا، از امروز (دوم اوت) از پیمان نیروهای هسته‌ای میان برد خارج می‌شود و این رسماً به معنی خاتمه یافتن این پیمان است.

ظریف در توئیت تازه ای با ضمیمه کردن سخنرانی اردیبهشت ماه پامپئو که در آن بر ضرورت مقابله ناتو با سه قدرت بزرگ یعنی «ایران ، روسیه و چین» تاکید کرده بود، نوشت: دوره قدرت های بزرگ دیرزمانی است سپری شده است: « ایالات متحده در ادامه تروریسم اقتصادی مزمن خود مجازات های بیشتری به روسیه تحمیل کرده است. واضح است که توهم و نگرانی آقای پمپئو درباره «قدرت های بزرگ» دارد تبدیل به یک ترس می شود. بیدار شوید: دوره «قدرت های بزرگ» دیرزمانی است سپری شده است.»

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.