طوفان با سرعت ۱۰۸کیلومتر در ساعت زابل را در‌نوردید

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت باد در زابل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۸کیلومتربر ساعت رسید.

کد خبر : 88622
تاریخ انتشار : جمعه 11 آبان 1397 - 11:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی ملاشاهی اظهار داشت: صبح امروز سرعت باد در زابل ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۸کیلومتربر ساعت رسید که پیش بینی می‌شود تا فردا در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد شدید و گردوخاک(۷۰ تا ۹۰ گاهی بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت) و در نقاط مستعد توفان گرد و خاک و کاهش شدید دید داشته باشیم.

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان و پراکنده شدن ریزگردها در ۳ ساعت اخیر در سیستان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه را به ۲۰۹۷ میکروگرم بر مترمکعب رساند که با توجه به اینکه حد مجاز و استاندارد ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است، این عددبیش از ۱۴ برابر حد مجاز است.

وی تصریح کرد: یکشنبه ازشدت وزش باد کاسته خواهد شد و ساعات اولیه روز وزش باد برخی نقاط گردوخاک خواهیم داشت.

ملاشاهی با بیان اینکه طی این مدت در سایر نقاط استان افزایش غبار انتظار می‌رود تصریح کرد: در نوارشرقی استان( میرجاوه تا گواتر) و مرز غربی( شورگز تا زرآباد) وزش باد شدید سبب خیزش گردوخاک خواهدشد همچنین روند کاهشی دمای هوا تا شنبه تداوم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا روز یکشنبه در نواحی ساحلی و روی دریا وزش باد از سمت شمال شدید برآورد می شود و علاوه بر گردوخاک و کاهش دید در خشکی، دریا نیز طی این مدت مواج خواهد شد وارتفاع موج در برخی نقاط به ۲.۵ متر خواهد رسید.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زر آباد با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.