شماره : 1370668
31 / 1 / 1403 - 20:44

سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

شبکه سی ان ان در خبری اختصاصی نوشت که تصاویر ماهواری های نشان می دهد که پایگاه هوایی ای که ادعا می شد هدف حمله رژیم صهیونیستی بوده سالم به نظر می رسد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایرنا، بر اساس تصاویر ماهواره ای اختصاصی سی ان ان از شرکت آمبرا اسپیس (Umbra Space)، به نظر نمی رسد که هیچ آسیب گسترده ای به پایگاه هوایی ای که گفته می شود هدف حمله نظامی رژیم اسرائیل بوده، وارد نشده است.

سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است

تصاویر ماهواره ای رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) حدود ساعت ۱۰:۱۸ صبح به وقت محلی گرفته شده است.

هیچ گودال انفجار بزرگی یا ساختمان تخریب شده ای دیده نمی شود.

به نوشته سی ان ان، تصاویر SAR مانند تصاویر ماهواره ای معمولی نبوده و توسط ماهواره‌ای ایجاد می‌شوند که پرتوهای راداری را با قابلیت عبور از ابر ارسال می کنند. این پرتوها از اجسام روی زمین انعکاس یافته و به ماهواره بازمی گردند.

این تصاویر همچنین نشان می دهد که جنگنده های اف ۱۴ ایرانی که در گذشته در این پایگاه هوایی مستقر بوده اند، در حال حاضر در آن مستقر نیستند. تصاویر ماهواره ای آرشیوی دیگری که توسط سی ان ان بررسی شده نشان می دهد که آن این جنگنده ها مدتی است که در این پایگاه حضور نداشته اند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۴ بامداد امروز، پدافند هوایی پایگاه هشتم شکاری اصفهان برای رهگیری به کار افتاد و صدای پدافند از سمت شمال شرق اصفهان بگوش رسید.

امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده‌کل ارتش در گفت‌وگویی درباره صدای انفجار در اصفهان، گفت: انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضد هوایی به شئ مشکوکی بوده که هیچ حادثه و خسارتی در پی نداشته است.

وی افزود: کارشناسان مربوطه در حال بررسی ابعاد موضوع می‌باشند که پس از دریافت نتیجه، مراتب را اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370668 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:44:10
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370708
31 / 1 / 1403 - 20:40

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای شب گذشته نمایش «شاماران» که مصادف با ۳۰ اردیبهشت سالگرد درگذشت سعدی افشار بود به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، اجرای «شاماران» در یازدهمین سالگرد درگذشت استاد سعدی افشار به این هنرمند عرصه سیاه بازی تقدیم شد.

شب گذشته ۳۰ اردیبهشت مصادف با سالگرد درگذشت سعدی افشار نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان در تماشاخانه سنگلج، با حضور تماشاگران و هنرمندان میهمانی چون گلچهره سجادیه، محمدرضا خاکی، اسماعیل پور رضا، و صدیق تعریف، با گرامیداشت یاد و خاطره این چهره ماندگار سیاه بازی کشور، روی صحنه رفت.

محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، سعدی افشار را هنرمندی قابل ستایش و استاد در سیاه بازی دانست و گفت: وقتی برای اجرا در شهر لیون فرانسه از سعدی افشار دعوت شده بود من آنجا حضور داشتم، نمایش در سالنی به بزرگی تالار وحدت روی صحنه رفت درحالی که هیچ کس زبان فارسی نمی‌دانست و گویش خاص سیاه بازی را هم نمی‌شناخت؛ اما سعدی افشار با حرکات بدن و اکت‌هایی که داشت، توانست تماشاگران را تا پایان نمایش در سالن نگه دارد.

او افزود: من آنجا متوجه شدم که تئاتر واقعا زبان مشترک بشریت و جهان است و تعاریفی که بزرگان از جمله بوراک از سعدی افشار کرده‌اند درست است.

این مدرس تئاتر افزود: اگر ما امروز تئاتری داریم پیشینه اش در هنرمندانی چون سعدی افشار است که و متاسفانه آن طور که باید شناخته شده نیستند. افرادی که نه مدرسه رفتند و نه دانشکاه و هنرشان را سینه به سینه آموزش می‌دیدند، مثلا سعدی افشار از ذبیح الله ماهر و مهدی مصری آموخته بود.

تا کنون بساری از اهالی تئاتر؛ از جمله مجید افشار، داود فتحعلی بیگی، محسن حسینی، اتابک نادری، اصغر همت، مهدی شفیعی، ارمغان بهداروند، فرامرز سه دهی، سبا اصلیان، محسن پوشایی، مرتضی موفق، حسین محمدی، جمشید خسروی، حسنا قبادی، مسعود سخایی، آرمان شیرالی نژاد و ترانه رحیمی و … به تماشای نمایش «شاماران» نشسته‌اند.

نمایش «شاماران» از بیست‌ودوم فروردین تا هفتم اردیبهشت ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370708 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:40:12
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370657
31 / 1 / 1403 - 20:35

وقوع حادثه امنیتی مقابل کنسولگری ایران در پاریس/ توضیحات سفیر ایران

بعد از گزارش های اولیه مبنی بر تهدید فردی مبنی بر انفجار خود در اطراف کنسولگری ایران در پاریس، پلیس فرانسه از دستگیری فرد مزبور خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، بنا بر این گزارش، پلیس فرانسه روز جمعه ۳۱ فروردین اطراف ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در آن مردی تهدید به منفجر کردن خود می‌کرد، محاصره کرده است. پلیس فرانسه اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

همزمان با ترتیبات امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری ایران در پاریس پلیس فرانسه از توقف حرکت مترو و اتوبوس در ایستگاه های منتهی به ساختمان کنسولگری ایران در پاریس خبر داده است.

برخی منابع خبری همچون دیلی میل مدعی شده‌اند که این فرد به همراه چند ماده انفجاری در ساختمان کنسولگری ایران حضور دارد.

پس از انتشار این خبرها، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: پلیس فرانسه فردی را که با نارنجک دستی یا جلیقه انفجاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، دستگیر کرده است.

 محمد امین‌نژاد، سفیر کشورمان در فرانسه اظهار داشت: یکی از هموطنان ایرانی ما که ظاهرا دچار اختلالات روانی بود، وارد محیط کنسولگری کشورمان برای دریافت خدمات شده بود اما پس از حضور در این محل با نشان دادن مواد به ظاهر منفجره تهدید کرد که می‌خواهد اقدام انتحاری یا انفجاری انجام دهد.

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین بیان کرد: همین مساله باعث شد که اختلالی در روند خدمت رسانی به وجود بیاید. نهایتا پس از صحبت مسئولان سفارتخانه و متقاعد شدن این مکان را ترک کرد.

سفیر ایران در فرانسه افزود: همچنین خدمات کنسولگری که برای مدتی متوقف شده بود پس از برطرف شدن تهدید از سر گرفته شد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370657 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:35:11
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370661
31 / 1 / 1403 - 20:30

صفحه نخست روزنامه ها/ شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین عناوین روزنامه های کشور را در این صفحه بخوانید

 

 

پایگاه خبری “ججین

عناوین اخبار روزنامه آسیا در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اترک در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اخبار صنعت در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه افکار در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد آینده در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد پویا در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد سرآمد در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه امروز در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه باختر در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه بازار کسب و کار در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه تجارت در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه جهان اقتصاد در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه جمله در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیهان در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیمیای وطن در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه مردم سالاری در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه همدلی در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه هنرمند در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه یادگار امروز در روز شنبه ۱ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار ورزشى در روز شنبه ۱ اردیبهشت

 

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370661 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 20:30:06
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370663
31 / 1 / 1403 - 12:43

بارش‌های بی‌سابقه در مناطق جنوبی ایران

رئیس سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق جنوبی بی‌سابقه و حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو سال ۱۳۸۶ بیشتر بوده است.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سحر تاجبخش با تاکید بر بی‌سابقه بودن میزان بارش‌ها در برخی مناطق جنوبی کشور اظهار کرد: میزان بارش‌های روزانه در برخی مناطق حتی از رکوردهای به‌جامانده از طوفان گونو در سال ۱۳۸۶ نیز بیشتر بوده است.

تاجبخش افزود: در کُنارک ظرف ۲۴ ساعت حدود ۲۴۷ میلی‌متر باران بارید که ۱۴۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد روزانه قبلی که حاصل از فعالیت طوفان حاره‌ای گونو در سال ۱۳۸۶ بوده، است. در زرآباد نیز در ۲۴ ساعت ۲۷۰ میلی‌متر باران بارید که این مقدار ۲۰۰ میلی‌متر بیشتر از رکورد قبلی در سال ۱۳۷۶ این شهر است.

وی تصریح کرد:‌ این مقدار بارش در یک شبانه‌روز از زمان تاسیس نخستین ایستگاه هواشناسی در سواحل جنوب سیستان و بلوچستان یعنی حدود نیم قرن پیش تا کنون بی‌سابقه است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار نیز برای نخستین بار در حدود نیم قرن اخیر، ۱۴۶ میلی‌متر باران ظرف ۲۴ ساعت بارید. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد که بارش‌های سامانه اخیر سبب ثبت حداقل ۱۰ رکورد جدید بارشی در اقلیم مناطق جنوب کشور شده است.

تاجبخش افزود: آنچه سامانه بارشی اخیر جنوب کشور را از سامانه‌های قبلی آن متمایز می‌کند، بارش‌های فراتر از ظرفیت‌های اقلیمی و توان زیرساختی در برخی از این مناطق است.بی شک وقتی خیلی بیشتر از ظرفیت‌های اقلیمی یک منطقه باران می‌بارد، خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌ها و تاسیسات مختلف وارد می‌شود.

به گفته وی،‌تا صبح دیروز پنجشنبه از ۳۸۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی پنج استان جنوب و جنوب شرقی کشور بارندگی گزارش شده است که در برخی مناطق سبب آب‌گرفتگی گسترده، بالا آمدن آب در معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها شده است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370663 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 12:43:25
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1370665
31 / 1 / 1403 - 12:38

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

اگرچه هیچ راه قطعی برای فهمیدن رنگ موجودات فرازمینی وجود ندارد اما به گفته گروهی از اخترشناسان که در حال ثبت ترکیب شیمیایی منحصر به فرد موجوداتی به رنگ بنفش هستند، حیات فرازمینی می‌تواند شامل باکتری‌های بنفش رنگ باشد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این میکروب‌ها ممکن است در اوایل تاریخ سیاره ما بر زمین تسلط داشته باشند و برای زندگی در جهان‌های دور که در مدار ستاره‌های قرمز کوچک‌تر از خورشید ما می‌چرخند، مناسب هستند.

به نقل از اسپیس، لیزا کالتنگر(Lisa Kaltenegger)، یکی از نویسندگان این مطالعه از دانشگاه کرنل، می‌گوید: آخرین تلاش‌ها برای ایجاد یک پایگاه داده از نشانه‌های حیات بوده است تا مطمئن شویم تلسکوپ‌های ما مشاهده حیات را در صورتی که دقیقا شبیه آنچه ما هر روز در اطراف خود با آن مواجه می‌شویم، نباشد از دست نمی‌دهند. باکتری‌های بنفش می‌توانند در شرایط مختلف زنده بمانند و رشد کنند و به راحتی می‌توان تصور کرد که در بسیاری از جهان‌های مختلف، رنگ بنفش ممکن است جایگزین رنگ سبز تصور شده برای فرازمینی‌ها باشد.

زمین تنها سیاره‌ای که می‌دانیم روی آن حیات وجود دارد و بنابراین بهترین راهنمای ما در شکار حیات فرازمینی نیز هست. حیات بر اساس فتوسنتز تولید کننده اکسیژن که توسط کلروفیل که رنگدانه سبزی است که توسط اکثر موجودات برای مهار نور خورشید استفاده می‌شود، حفظ می‌شود. این مورد تا حدود ۲.۴ میلیارد سال پیش وجود نداشته است و جلبک‌های سبز آبی ریزی به نام سیانوباکتری‌ها، اولین گونه شناخته شده‌ای هستند که فتوسنتز کردند و شروع به استفاده از کلروفیل برای مهار نور خورشید و دی اکسید کربن برای انرژی متابولیک کردند و اکسیژن را به عنوان یک محصول جانبی آزاد کردند.

قبل از آن، میکروارگانیسم‌ها با استفاده از یک مولکول رنگدانه‌ای ارغوانی به نام رتینال، انرژی متابولیک تولید می‌کردند. دانشمندان فکر می‌کنند اگر رتینال در دیگر جهان‌های دور وجود داشته باشد، اثر منحصر به فرد این مولکول با تلسکوپ‌های زمینی و فضایی آینده قابل تشخیص است.

لیجیا فونسکا کوئلیو(Lígia Fonseca Coelho)، نویسنده ارشد این مطالعه، از موسسه کارل ساگان در نیویورک، می‌گوید: آنها در حال حاضر در اینجا در جایگاه‌های خاص رشد می‌کنند. تصور کنید اگر آنها با گیاهان سبز، جلبک‌ها و باکتری‌ها رقابت نمی‌کردند در آن صورت یک خورشید قرمز می‌توانست مطلوب‌ترین شرایط را برای فتوسنتز به آنها بدهد.

کوئلیو و تیمش استدلال می‌کنند که جستجوی فعلی برای حیات بیگانه به دنبال رنگدانه‌های سبز است، عمدتا به این دلیل که بررسی موجودات با رنگ‌های دیگر از جمله بنفش محدود بوده است. برای تهیه فهرستی از ترکیب شیمیایی موجودات ارغوانی، محققان باکتری‌های بنفش را که از مکان‌های مختلف از جمله آب‌های کم عمق در برکه‌های کرنل، کیپ کاد ماساچوست و دریچه‌های هیدروترمال در اعماق دریا جمع‌آوری شده بودند، رشد دادند و اثر منحصر به فرد آنها را اندازه‌گیری کردند. در شبیه‌سازی‌های بعدی، آنها باکتری‌های بنفش را که بر انواع سیاره‌های هم اندازه زمین، از جمله جهان‌های اقیانوسی، گوی‌های یخی یخ‌زده و کره‌های سنگی زمینی مانند زمین تسلط داشتند، مدل‌سازی کردند.

باکتری‌های ارغوانی مجازی امضاهای زیستی قابل تشخیصی تولید می‌کنند که مجموعه داده‌های جدیدی را برای ستاره‌شناسان فراهم می‌کند تا تلسکوپ‌های نسل بعدی را در جستجوی حیات بیگانه ارائه کند.

کالتنگر می‌گوید: ما فقط چشمان خود را به روی این جهان‌های شگفت‌انگیز اطراف خود باز می‌کنیم.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1370665 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 12:38:58
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1375899
31 / 1 / 1403 - 12:27

نگرانی دستگاه‌های امنیتی تل آویو از اظهارات بن گویر

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در ارتباط با ادعای برخی منابع درباره حمله به داخل ایران، اظهارنظر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به داخل ایران گفت: مسخره است!

وی ضمن انتقاد از این حمله که گفته می شود با ریز پرنده ها انجام شده، آن را ضعیف توصیف کرد.

البته اظهارات وی که به نوعی موید نقش رژیم صهیونیستی در این حملات است، باعث نگرانی دوایر امنیتی اسرائیلی شده است.

 کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: توییت‌های ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل و تالی گوتلیب، عضو کنست (پارلمان اسرائیل) که به مسئولیت اسرائیل اشاره کرده‌اند موجب نگرانی دستگاه‌های امنیتی شده است.

این کانال همچنین گزارش داد: پیش‌بینی‌های ارتش و دستگاه‌های امنیتی این است که «حمله» به پایان رسیده است اما اسرائیل همچنان آماده‌باش خود را حفظ می‌کند.

این کانال گزارش داد: به رغم اینکه اسرائیل از قبل به واشنگتن گفته بود حمله‌ای را به ایران انجام خواهد داد اما آمریکا موضع مشخصی اتخاذ نکرد.

پیش از این ایتامار بن گویر در توییتی به حادثه امروز اشاره کرده و نوشته بود این حمله «مسخره و ضعیف» بود.

در همین حال میکی لِوی، رئیس سابق و عضو فعلی پارلمان رژیم صهیونیستی خطاب به بن‌گویر نوشت: تبریک می‌گویم! شما توانستید تمام دوران حضور خود در مسئولیت «وزارت شکست ملی» و «عضویت در کابینه» را در یک کلمه توصیف کنید!

تالی گوتلیب نیز که از حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو است، به این رویداد اشاره کرده بود و این درحالی است که تل آویو رسما مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

گوتلیب که عضو کمیته خارجه و امنیت کنست است امروز در توییتی نوشت: صبح به خیر مردم عزیز اسرائیل. صبحی سربلند با افتخار! امیدواریم قدرت بازدارندگی را بازیابیم!

مقامات رسمی رژیم صهیونیستی درباره گزارشات مربوط به حوادث امروز در ایران، سوریه و عراق تاکنون سکوت کرده‌اند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1375899 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 12:27:28
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1375898
31 / 1 / 1403 - 6:35

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاههای کشور خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، جعفر یازرلو اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت عملیات اعمال شده در برخی فرودگاههای کشور  برطرف شده است.

وی افزود: ضمن پوزش از مسافران به دلیل مشکلات ناشی از ابطال یا تاخیر برخی پروازها به اطلاع می‌رساند با هماهنگی‌های انجام شده، محدودیت‌های عملیاتی اعمال شده در فرودگاه‌ها برطرف شده و شرکت‌های هواپیمایی مجاز به انجام پروازهای برنامه‌ریزی شده هستند.

وی تاکید کرد: مسافران می‌توانند جهت آگاهی از زمان دقیق پرواز خود با اطلاعات پرواز فرودگاه مبدا تماس بگیرند یا به پیامک‌های ارسالی از شرکت هواپیمایی توجه کنند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1375898 توسط ججین و در روز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت 06:35:10
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر