صدایِ «ناصر احمدی» خاموش شد/ والی‌زاده: فردا با صدایِ صادقِ دوبله و خبر وداع می‌کنیم

دوبلاژ سیما با تأیید خبر درگذشت «ناصر احمدی» به خبرنگار تسنیم گفت که صدایِ «پدرخوانده یانگ‌گوم» فردا صبح از مقابل صداوسیمای کرج تشییع خواهد شد.

کد خبر : 104074
تاریخ انتشار : پنجشنبه 31 مرداد 1398 - 10:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، زنده‌یاد ناصر احمدی در شهر دامغان، دوبلور و گوینده رادیو بود. وی از سال ۱۳۴۴ وارد حرفه دوبله شده و پس از آن وارد رادیو شد. شاید خیلی‌ها ندانند که فارغ «گربه روی شیروانی داغ» (جک کارسون)٬ «مظنونین همیشگی» (پیتر پوستلویت) و «ارباب حلقه ها» (گیملی)، احمدی «پدرخوانده یانگ‌گوم» را برای سریال «جواهری در قصر» و « ابومعتز و ابوناظم» را برای سریال «مدیر کل» صداپیشگی کرده است.

البته این دوبلور توانمند و گوینده خبر رادیو، صداپیشگی سریال «مدار صفر درجه»، «هشدار برای کبرا ۱۱» و فیلم‌های «رودخانه برفی»، «سرزمین آهن» و «مانیبال» را در کارنامه خودش دارد.

مجتبی نقی‌ئی مدیر دوبلاژ صداوسیما خبر درگذشت این دوبلور را تأیید کرد و گفت: این پیشکسوتان فارغ از هر نوع غمگینی و محزونی برای رفتن‌شان، یک حسرت هم برای ما به جا می‌گذارند که قرار است یک توانایی بالقوه و تجربه غنی را نداشته باشیم. حقیقتاً ناصر احمدی صدای صاف، صادق و دوست‌داشتنی دوبله بود.

او با اشاره به استنثنا بودن ناصر احمدی در دنیای گویندگی خبر، تأکید کرد: دوستانش همواره گفته‌اند و می‌گویند که او در گویندگی خبر هم یگانه‌ای بود. همیشه به نزدیکِ آنتن می‌رسید و اگر برگه خبر را هم برعکس به او می‌دادند باز بدون اشتباه خبر را قرائت می‌کرد.

نقی‌ئی با اشاره به مراسم تشییع و گرامیداشت «ناصر احمدی»، خاطرنشان کرد: خانواده‌اش از ما خواستند که در همان آرامستان کرج، این دوبلور و گوینده خبر پیشکسوت را تشییع و تدفین کنند. به همین خاطر فردا ساعت ۸:۳۰ از مقابل صداوسیمای کرج مراسم وداع آغاز می‌شود و  یک مراسم گرامیداشت یکشنبه سوم شهریور از ساعت ۱۴ تا۱۵:۳۰در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار می‌شود.

پایگاه خبر ججین

روایت والی‌زاده از ناصر احمدی: صدای استثنا، صادق و پویای دوبله و خبر

منوچهر والی‌زاده مثل همیشه خبری از دوست و رفیقِ قدیمی‌‌اش می‌شنود قدری تأمل می‌کند و محزون می‌شود و بعد می‌گوید نمی‌دانم چه بگویم! او هم رفت! این بار تماس گرفتیم و گفتیم «ناصر احمدی درگذشت»… در راه بود و ناگهان دوباره این حرف‌ها تکرار شد. کی! خدایش بیامرزد.

والی‌زاده گفت: یک آدمِ نجیب، دوست‌داشتنی، صادق و پویا هم از دست‌مان رفت. گوینده توانایی که مخصوصاً در زمانِ خبر، آقای حیاتی هم با او خاطره‌ها داشت. به دنیای خبر علاقه داشت و بعد از بازنشستگی دوبله را شروع کرد. آخر هم بیماری او را از پا درآورد مگرنه همیشه برای خدمت به فرهنگ و هنر این مملکت، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه باهوش بود و به دردِ دوبله می‌خورد. آن‌قدر گوینده با سواد و کاربلدی بود که می‌دانست کدام دیالوگ را کجا و به چه شکلی مطرح کند برای مخاطب دلپذیرتر است. این یگانگی در خبر، او را به استثنایی در دنیای دوبله هم تبدیل کرده بود. همه به تأثیرگذاری و مهم بودن حضورِ ناصر احمدی در دوبله اعتراف می‌کردند و امروز هم دوباره این اعتراف را می‌کنیم که یک خلأ بزرگ دیگری در دنیای گویندگی و صداپیشگی اتفاق افتاد؛ چون ناصر احمدی از میان ما رفت.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.