شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT یازده ایراد اصلی گرفته

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT یازده ایراد اصلی گرفته گفت:‌ ۱۱ ایراد دیگر مبنیّاً به ۱۱ ایراد اول گرفته شده و به این ۱۱ مورد استناد شده است و اگر مجلس ۱۱ مورد ایراد اول را رفع کند، ایرادات خود به خود رفع می‌شود.

کد خبر : 89142
تاریخ انتشار : شنبه 19 آبان 1397 - 8:49

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه، ۱۹ آبان)، در نشست خبری خود با اشاره به روند بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) گفت : شورای نگهبان نسبت به لایحه CFT یازده ایراد اصلی گرفته و ۱۱ ایراد دیگر مبنیّاً به ۱۱ ایراد اول گرفته شده و به این ۱۱ مورد استناد شده است، اگر مجلس ۱۱ مورد ایراد اول را رفع کند، ایرادات خود به خود رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اعلام نظر شورای نگهبان درباره لایحه الحاق به cft گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتش درباره لایحه را در روز ۱۳ آبان برای ما ارسال کرد و منتظر بودیم که نظرات را کامل برای مجلس ارسال کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: به دلیل اینکه ۶ آبان مهلت ۲۰ روزه شورای نگهبان برای بررسی این لایحه تمام می‌شد، بنابراین مجمع تشخیص در روز ۱۳ آبان نظراتش را برای ما ارسال کرد و ما وقتی نظرات مجمع را دریافت کردیم، آنها را به صورت عمومی نیز اعلام کردیم.

کدخدایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره اظهارنظر یکی از فعالان سیاسی کشور درباره اضافه شدن هشت میلیون رأی به آراء در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ گفت: چرا ایشان ادعا نکرده است که ۱۰۰ میلیون رأی به ‌آراء اضافه نشده است؟

وی ادامه داد: آیا اگر دیگران درباره ایشان ادعایی بکنند و نسبت ناروایی به ایشان بدون استنادات بدهند آیا واجد اهمیت است و یا اساسا درست است؟

سخنگوی شورای نگهبان گفت: بزرگتر از این ادعاها در سال ۸۸ درباره صحت انتخابات مطرح شد اما هیچ استناداتی هم درباره انها ارائه نشد و زشت است که دوباره چنین ادعاهایی تکرار می‌شود.

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.