شناسایی ۱۷۶۲ مورد جدید کرونا در کشور/۱۲۲ تن دیگر جان باختند

بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴۸۱۱ نفر رسید.

کد خبر : 114069
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1399 - 10:56

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر جهانپور گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است.

وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

جهانپور گفت: تا صبح امروز بیش از ۴۱ میلیون نفر در غربالگری کرونا و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مشارکت کرده‌اند.

نحوه فعالیت ادارات در روزهای آتی

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت درباره روند فعالیت ادارات و ادامه کار در روزهای پیش رو نیز اظهار کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا مقرر شد که با نظر دستگاه‌های اجرایی و وزیر مربوطه و حسب مورد حداکثر تا یک سوم جمعیت کارکنان، فقط برای امور ضروری مردم به صورت شیفت بندی و کشیک در ادارات حضور یابند.

جهانپور تاکید کرد که از هموطنان‌مان می‌خواهیم صرفا جهت امور ضروری اداری مراجعه کنند و به هیچ وجه برای کارهایی که در آینده قابل انجام است، به ادارات و ارگان‌های مختلف مراجعه نکنند.

جهانپور همچنین از هموطنانی که تا کنون در سامانه https://salamat.gov.ir ثبت نام نکرده‌اند و خوداظهاری نداشته‌اند مخصوصا آنها که چند علامت دارند، خواست که حتما اقدام کرده و به این سامانه متصل شده و ثبت نام کنند. حتما همکاران ما با آنها تماس خواهند گرفت و موارد لازم را انجام و پیگیری می‌کنند و افراد را مورد پایش مستمر قرار می‌دهند.

وی درباره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز گفت: این طرح در وزارت بهداشت تهیه و به ستاد ملی مدیریت کرونا ارجاع شد و نهایتا مصوبه بر این است که با تشکیل کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی کرونا به ریاست وزیر کشور حسب مورد با توجه به الگوهای بومی و ساختارهای فرهنگی و اجتماعی و با در نظر گرفتن امکانات موجود، اقدامات لازم برای فاصله گذاری اجتماعی در شهرها و ورودی شهرها و دیگر موارد انجام شود. بر حسب مورد تصمیم گیری در موارد دیگر در این کمیته انجام می‌شود.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.