شمخانی: آمریکا درباره نقشش در تولید و انتشار کرونا پاسخ دهد

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: مقامات آمریکا به جای متهم سازی دروغین چین و ایران، به مطالبات بین‌المللی در خصوص نقش این کشور در تولید و انتشار کرونا پاسخ دهند.

کد خبر : 113924
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 8:18

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در صفحه توئیترش نوشت: «فرافکنی شیوه مرسوم آمریکا برای فرار از پاسخگویی است. مقامات آمریکا به جای متهم سازی دروغین چین و ایران، به مطالبات بین‌المللی در خصوص نقش این کشور در تولید و انتشار کرونا و استمرار جنایت علیه مردم ایران با تداوم تحریم‌های اقتصادی پاسخ دهند.»

پایگاه خبر ججین

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دیروز سه‌شنبه از پاسخ دادن به سئوالات درباره مدیریت ضعیف دولت کشورش در کنترل ویروس «کرونای جدید» طفره رفت، اما ایران و چین را به انتشار اطلاعات گمراه‌کننده درباره این ویروس متهم کرد.

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش علی‌رغم آنکه دولت کشورش تمام تلاشش را برای سخت‌تر کردن وضعیت معیشتی علیه ایران به کار گرفته بار دیگر ژست بشردوستانه گرفت و گفت واشنگتن حاضر است به ایران برای مقابله با کرونا کمک کند.

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه به موضع‌گیری چین درباره اینکه ممکن است آمریکا عامل انتقال ویروس «کرونای جدید» به شهر «ووهان» برده باشد واکنش نشان داد.

اخیرا وزارت خارجه چین از «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به دلیل آنکه ویروس کرونا را «ویروس ووهان» نامید، انتقاد کرد و اظهارات وی را در تضاد با توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت خواند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.