سی و یکمین تقابل کره و ایران با چاشنی ویلموتس

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در حالی برای سی و یکمین بار به مصاف هم می روند که «مارک ویلموتس» سرمربی بلژیکی تیم ملی برای دومین بار باید هنر خود را به نمایش بگذارد.

کد خبر : 100373
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 خرداد 1398 - 10:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، هنوز از بازی چشم نواز یوزهای ایرانی برابر سوریه که در نخسین حضور ویلموتس به عنوان سکاندار تیم ملی فوتبال برگزار شد، زمان زیادی نگذشته است.

ملی پوشان ایران هفته گذشته توانستند با ۵ گلی که در ورزشگاه آزادی برابر تیم سوریه به ثمر رساندند، حریف را بدرقه کنند. حال سرمربی بلژیکی تیم ملی که بازی هجومی را در دستور کار قرارداده در دومین آوردگاهش برابر تیم کره جنوبی شاگردان خود را به میدان می‌فرستد. البته در مصاف با حریف سوری ترکیب تیم ملی نسبت به جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ تغییر خاصی نداشت و همان بازیکنانی که پیش از این و در زمان سرمربیگری «کارلوس کی روش» به میدان رفته بودند با نظر مرد بلژیکی برابر تیم سوریه صف آرایی کردند.

این در حالی است که به رغم شیوه هجومی تیم ملی، اشتباهاتی در خط دفاعی ایران در مصاف با سوریه دیده شد. این شرایط نشان می‌دهد ویلموتس برای ساختن دفاع مستحکمی که تیم ملی ایران را مقابل اسپانیا، آرژانتین و پرتغال در جام جهانی به دژی محکم تبدیل کرده بود، کار سختی پیش رو دارد.

به طور قطع سوای هر نتیجه‌ای که برابر تیم کره جنوبی رقم خورد، باید به سرمربی بلژیکی تیم ملی زمان داد تا فرصت شناخت بیشتر از تیم و بازیکنان و در مجموع فوتبال ایران را بدست آورد. این دیدار نیز می‌تواند محک خوبی برای یوزه‌ای ایرانی تلقی شود تا مقابل یکی از بهترین تیم‌های آسیا، عیار خود را به نمایش بگذارند.

جدال تیم های ملی ایران و کره جنوبی از منظری دیگر نیز می‌تواند جالب توجه باشد. زیرا هر دو تیم ناکام در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ بودند. با این تفاوت که ایران در مرحله نیمه نهایی با شکست ۳ بر صفر برابر ژاپن از صعود به فینال باز ماند. ولی کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی با یک گل از قطر قهرمان جام شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

۲ تیم ملی فوتبال ایران و کره جنوبی تاکنون ۳۰ مرتبه در دیدارهای رسمی و دوستانه به مصاف هم رفتند که نتیجه آن ۱۳ پیروزی برای ایران و ۹ برد برای تیم کره جنوبی است. دو تیم در ۸ دیدار نیز به تساوی رسیدند.

آخرین باری که چشم بادامی‌ها و یوزهایی ایرانی در فوتبال به مصاف هم رفتند، شهریور ماه ۹۶ در مرحله مقدماتی برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بود که دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

همچنین از آخرین پیروزی کره‌ای ها مقابل ایران نزدیک به ۹ سال می‌گذرد. در جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا قطر و در بهمن ۸۹ تیم کره جنوبی موفق شد با یک گل ایران را شکست دهد. اما این تیم در چهار دیدار پس از آن با همین نتیجه مغلوب تیم ملی فوتبال ایران شد.

سنگین‌ترین شکست ایران برابر کره نیز به نخستین مصاف آنها در سال ۱۳۳۷ بر می‌گردد که چشم بادامی‌ها در بازی‌های آسیایی ۱۹۵۸ توکیو موفق شدند تیم ایران را با ۵ گل شکست دهند. البته ۳۸ سال بعد تیم ایران انتقام آن شکست تلخ را در جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ از تیم کره گرفت و شکست ۶ بر ۲ را به آنها تحمیل کرد.

این دیدار فردا سه شنبه و از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به وقت ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول کره جنوبی برگزار می‌شود.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.