سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه

مهرداد باقری متهم ردیف چهارم و یکی از اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه در سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان این بانک به دفاع از خود پرداخت و از فشار به هیأت مدیره و مدیران عامل بانک سرمایه برای پرداخت تسهیلات به آقایان انصاری و ریخته گران پرده برداشت.

کد خبر : 101063
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 تیر 1398 - 8:36

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سیزدهمین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه روز چهارشنبه به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

مهرداد باقری متهم ردیف چهارم در دفاع از خود گفت: بنده به عنوان یک کارشناس که سابقه طولانی در مسائل بانکی و اقتصادی دارد، از رسانه‌ها انتظار دارم که امانت داری را رعایت کنند.
وی افزود: انصاف نیست رسانه‌ها در این دادگاه به صورت گزینشی به انتشار نحوه رسیدگی به موارد اتهامی بپردازند.
باقری گفت: اگر مطبوعات امانتداری را رعایت کنند هم به افکار عمومی هم به فرهنگیان و به بانک سرمایه کمک خواهند کرد تا حقایق روشن شود.
این متهم در ادامه به نحوه آشنایی خود با ریخته گران یکی دیگر از متهمان پرونده اشاره کرد و گفت: من هیچ ارتباطی با نامبرده نداشتم و در سال ۹۴ توسط یک وکیل دادگستری با نامبرده آشنا شدم.
باقری در ادامه دفاعیات خود را متخصص فعالیت‌های هلدینگ معرفی کرد و گفت: بنده به عنوان یک کارشناس به هلدینگ هایی که به دلیل مشکلات گرفتار شده بودند، کمک می‌کردم تا به چرخه بازگردند.
وی در ادامه با آسیب شناسی مسائل بانکی کشور گفت: توجه به هلدینگ های بزرگ مانند هلدینگ کشاورزی و در درجه دوم پرداخت اعتبارات خرد، روی یک سکه هستند که می‌تواند باعث رونق اقتصادی در کشور شوند.

این متهم افزود: انتظار دارم قوه قضائیه به من کمک کند تا این ایده را در بانک سرمایه پیاده کنم که مطمئنم انجام آن می‌تواند بسیاری از مشکلات و چالش‌های فرهنگی از جمله مشکلات صندوق بازنشستگی را حل کند.
وی به تشریح سوابق کاری خود به عنوان بخشی از دفاعیات پرداخت و گفت: چهار هزار نفر در بانک ملت استخدام کردند که یک مورد آن نیز بر اساس توصیه نبوده است و هرگز علاقه‌ای به زد و بند برای انجام کارهای خلاف نداشته و مرتکب آن نشده‌ام.
این متهم بار دیگر به چرخه معیوب و غیرکارشناسی در انتخاب برخی مدیران و اعضای هیأت مدیره در بانک‌های کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در یک بانک مهندس کشاورزی مدیرعامل شده است و در بانک دیگر مهندس عمران به عنوان عضو هیأت مدیره منصوب شده است. آیا می‌توان با این نوع انتخاب‌های غیرتخصصی و غیرکارشناسی، شاهد بروز چنین مسائلی در بانک‌های کشور نباشیم.

باقری در ادامه ریخته گران یکی از متهمان دیگر را به اعمال نفوذ بر مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه متهم کرد و گفت: من بازی جریان فساد مافیایی پنهان پشت صندوق فرهنگیان را به هم زدم اما امروز به عنوان متهم در جایگاه قرار گرفته‌ام.
وی با انتقاد از رئیس دادگستری گفت: آقای ریخته‌گران که هم اکنون به عنوان متهم در این دادگاه نشسته، هفته گذشته موفق شده است شرکت پتروشیمی بیستون را به مبلغ ۱۳ میلیارد تومان به فروش برساند. نمی‌شود انتظار ما این باشد تا مشخص شدن نتیجه دادگاه، آقای ریخته گران نیز اجازه ادامه فعالیت‌های اقتصادی این چنینی نداشته باشد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.