سیاه‌نمایی علیه “حجامت” در رسانه ملی

یک متخصص بیماریهای عفونی نسبت به سیاه‌نمایی و شبهه‌پردازی در سریال “بانوی عمارت” علیه حجامت واکنش نشان داد.

کد خبر : 91473
تاریخ انتشار : جمعه 30 آذر 1397 - 5:43

 

سیاه‌نمایی علیه "حجامت" در رسانه ملی

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، متأسفانه ناآگاهی و عدم درک صحیح برخی چهره‌ها و مسئولانی که با کوته‌بینی به داشته‌های ملی و دینی  نگاه می‌کنند، ظاهراً تمامی ندارد! و “طب سنتی” نیز یکی از حوزه‌هایی بوده که از دشنام و اهانت این چهره‌ها مصون نبوده است.

طی سالیان گذشته و هر از چندگاهی شاهد هجمه‌ای سیاه و بی‌منطق علیه یکی از شاخه‌های طب سنتی کشورمان بوده‌ایم و القای ترس از انجام “حجامت” نیز پای ثابت این هجمه‌ها بوده است؛ چه آن زمانی که معاون وزیر بهداشت در نظام جمهوری اسلامی پشت تریبون رسمی این نظام مدعی شیوع “ایدز و هپاتیت” از طریق انجام حجامت می‌شود و چه آن زمانی که رئیس فرهنگستان علوم پزشکی  کشور “حجامت” را عملی خرافی و بدون فایده و خاصیت برای زمانه ما معرفی می‌کند!

اخیراً هم سریالی تاریخی به‌نام “بانوی عمارت” در چند قسمت خود از رسانه ملی به زشت‌ترین شیوه ممکن به حجامت تاخته و آن را عامل انتقال جذام و بدبختی به مردم معرفی کرده است!

درباره این سیاه‌نمایی، دکتر محمد فصیحی دستجردی؛ متخصص بیماریهای عفونی، مطلبی را در اختیار ما قرار داده که در ادامه آمده است:

در سریال “بانوی عمارت” در لحظه‌ای که به‌سبب تحریک احساسات و شروع قسمت جدید، همه  مشتاق دانستن زندگی راز‌آلود بانوی فیلم هستیم، ناگهان علت این زندگی غمبار و این بیماری و ظاهر وحشتناک، “حجامت” معرفی می‌شود! در این باره گفتنی‌هایی هست که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنم:

۱٫ برای اینجانب که یک متخصص بیماریهای عفونی هستم بسیار عجیب بود که حتی یک مشاوره کوچک یا تحقیق علمی در مورد راه انتقال جذام در یک سریال با این‌همه هزینه از بیت‌المال انجام نشده باشد!

۲٫ اگر سازندگان این برنامه قصد وهن این سنت مؤکد پیامبر اعظم صلّی الله علیه و آله و سلّم را نداشتند، می‌توانستند علت از بین رفتن زیبایی آن بانو را سوختگی عنوان کنند نه یک بیماری که از راه‌های انتقال آن هیچ اطلاعی ندارند! راه انتقال جذام از حشرات، خاک و قطرات بینی است و تا‌کنون در هیچ کتابی از کتب جدید و قدیم راه انتقال خونی و زخم (اعم از حجامت و غیره) عنوان نشده است.

۳٫ در عجبم در کشوری که پرچم‌دار اسلام در جهان است از طرف نهادهای مختلف علیه یک سنت قطعی از پیامبر گرامی اسلام این‌گونه غیرعلمی مقابله و سیاه‌نمایی می‌شود؛ آن هم “حجامت” که از سنت‌های ملی ایرانیان در سالیان متمادی قبل از اسلام است و متأسفانه به‌سبب عناد و غفلت ما در جهان به‌عنوان طب چینی از آن یاد می‌کنند.

۴٫ با یک گشت‌وگذار کوچک در مقالات علمی جهان با نام حجامت یا wet cupping مقالات علمی متعدد با اثرات شگرف مشاهده می‌کنید به‌طوری که “پروفسور یوهان آبله” در آلمان آن را درمان عجیب دانسته و ۷۵ درصد بیماران خود را با نوعی از حجامت درمان کرده است.

۵٫ برای مخدوش شدن چهره حجامت، آن را در حمام‌ها و توسط کولی‌ها و با شاخ انجام می‌دادند در حالی که حکمای طراز اول ما با کوزه و با روش صحیح انجام می‌دادند و از ائمه اطهار علیهم السلام روایت داریم که آب زدن به حجامت نهی شده است و خلاف اصول حجامت است؛ در سریال اخیر نیز، این چهره مخدوش و کریه از حجامت نشان داده می‌شود.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.