سیامند رحمان درگذشت/ روحانی درگذشت سیامند رحمان را تسلیت گفت

قهرمان پاراوزنه برداری ایران بر اثر حمله قبلی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کد خبر : 113030
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 اسفند 1398 - 16:04

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ایسنا، سیامند رحمان قویترین وزنه بردار پارالمپیکی جهان ساعاتی پیش بعلت ایست قلبی در سن ۳۱ سالگی دار فانی را وداع گفت تا جامعه ورزش ایران با این خبر ناراحت کننده داغدار شود.

سیامند رحمان ۳۲ ساله و اهل شهرستان اشنویه در استان آذربایجان غربی بود که ساعاتی پیش بعلت حمله ناگهانی قلبی چشم از جهان بست.

سیامند رحمان رکورددار رشته وزنه برداری جانبازان و معلولان جهان است و در کارنامه پرافتخارش، سابقه قهرمانی در المپیک ۲۰۱۲ لندن و ۲۰۱۶ ریو و همچنین ۵ مدال طلا و یک نقره جهان را دارد. او علاوه بر این سه نشان طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گواگژو، ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا را درکارنامه‌اش دارد.

رحمان با بلند کردن وزنه ۳۱۰ کیلوگرم در سال ۲۰۱۶ رکورددار وزن ۱۰۷+ کیلوگرم جهان است و شاید برای سالیان سال رکوردش در این وزن جاودانه شود.

 

رئیس‌جمهوری در پیامی در گذشت وزنه‌بردار پرافتخار ایران و قهرمان پارالمپیک را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت رییس جمهور به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت ناگهانی و تاسف بار وزنه بردار پر افتخار  کشورمان، مرحوم سیامند رحمان، موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این پهلوان ملی و ورزشکار لایق و با اخلاق که رکورد جاودانه پاراوزنه برداری جهان و چندین دوره قهرمانی پارالمپیک و پارا آسیایی را در کارنامه درخشان و تحسین برانگیز خود دارد و با رکورد های مقتدرانه خود در میادین ورزشی، بارها موجب غرور یک ملت و به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس ایران و طنین افکندن سرود جمهوری اسلامی در سراسر جهان شد، همواره در یادها باقی خواهد ماند و اراده پولادین و ایمان مخلصانه اش الهام بخش نسل های آینده مردم قهرمان پرور ایران خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را به مردم شریف ایران، جامعه ورزشی و به ویژه تیم ملی وزنه برداری معلولین کشور، مردم شریف و پهلوان پرور استان آذربایجان غربی و خانواده گرامی آن ورزشکار شایسته تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت و مغفرت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و  سلامتی مسألت دارم.

حسن روحانی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.