سپاه پاسداران موجب عزت اسلام و انقلاب در منطقه است

یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه سپاه پاسداران موجب عزت اسلام وانقلاب در منطقه شده است، گفت: سپاه پاسداران موجب ترویج فرهنگ شهادت و شجاعت شده است.

کد خبر : 72846
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 اردیبهشت 1397 - 19:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی امشب در دیدار با نمایندگان ولی فقیه در سپاه، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: خداوند درقرآن مسئله شکر نعمت را بسیار تکرار کرده است، که باید نعمت‌ها را شناخت و به خاطر آن‌ها شکرگزاری کرد.

این مرجع تقلید ادامه داد: اگر شکر نعمت کنید باعث افزایش نعمت‌ها می‌شود ولی اگر کفران نعمت کنید باید منتظر عذاب خداوند باشید.

وی با بیان اینکه نعمت‌های خداوند بسیار زیاد است اظهار کرد: اگر بخواهید تمام نعمت‌ها را بشناسید حتماً از این کار ناتوان هستید و لازم است که انسان این نعمت‌ها را بشناسد و شکرگزاری کند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه ولایت بزرگ‌ترین نعمت است ادامه داد: ولایت اهل بیت(ع) یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است که خداوند به انسان عطا فرموده است.

این مرجع تقلید با بیان این موضوع که ولایت یعنی مدیریت جامعه اظهار کرد: خداوند وقتی انسان را آفرید برای آن مدیر قرار داده است که اکنون ما از آن به عنوان رهبر یاد می‌کنیم وهمچنین خداوند هیچ گاه زمین را از رهبر و مدیر خالی نمی‌گذارد.

وی با بیان این سؤال که وظیفه ما در زمان غیبت چیست؟ ادامه داد: در زمان غیبت امام زمان(عج) باید در تمام جریان‌ها وحوادث به کسانی که با احادیث آشنا هستند مراجعه کنید واین یک امر بسیار مهمی است.

آیت الله نوری همدانی با بیان خصوصیات علما گفت: علما باید در فقاهت و تقوا و تدبیر و مدیریت وشجاعت در برابر دشمنان خود را مستحکم کنند.

این مرجع تقلید با بیان این موضوع که باید اوضاع مسلمانان و اوضاع ایران در گذشته مطالعه شود اظهار کرد: باید بدانید که ایران در گذشته چگونه بوده است و اکنون به چه جایگاهی رسیده است.

وی با اشاره به موضوع استعمار ایران در گذشته ادامه داد: در گذشته هویت کشی سیاسی واقتصادی در تمام زمینه‌ها در ایران وجود داشت که دلیل عقب افتادگی را اسلام معرفی می‌کردند تا مردم را نسبت به دین بدبین کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در گذشته خودباختگی نسبت به غرب وجود داشت اظهار کرد: در قرآن کریم مطالب بسیاری وجود دارد که در گذشته آن‌ها را به دانشمندان غربی اختصاص می‌دادند و این انقلاب اسلامی بود که باعث از بین رفتن این خودباختگی شد.

این مرجع تقلید با بیان برکات انقلاب اسلامی اظهار کرد: یکی از این برکات شجاعت است که در سایه ولایت فقیه این موضوع به واقعیت پیوسته است.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران باعث عزت اسلام و انقلاب در منطقه شده است ادامه داد: سپاه پاسداران باعث ترویج فرهنگ شهادت وشجاعت شده است که امام (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستور تأسیس آن را داده است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به این موضوع که سپاه در ابتدا و اکنون در کل دنیا باعث ایجاد امنیت شده است ادامه داد: هر کسی بخواهد با دید دیگری به سپاه نگاه کند، همانطور که دشمنان انقلاب آن را تروریست می‌خوانند، گمراه است چراکه این سپاه از برکات انقلاب است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه علما و نخبگان از برکات انقلاب هستند ادامه داد:این افراد با امام(ره) همراهی کردند و در کنار امام(ره) تا پیروزی انقلاب ایستاده‌اند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.