سوم رمضان مصادف بانزول انجیل بر حضرت عیسی علیه السلام

نزول کتاب آسمانی «انجیل» بر حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام در روز سوم ماه رمضان واقع گردید

کد خبر : 13976
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398 - 18:20
به گزارش پایگاه خبری “ججین“، بنا به نقل نویسنده «وقایع الایام» نزول کتاب آسمانی «انجیل» بر حضرت عیسی بن مریم علیه‌السلام در روز سوم ماه رمضان واقع گردید ولی ابن کثیر در یک روایت، نزولش را سیزدهم و در روایتی دیگر در روز هیجدهم ماه رمضان دانسته است.
پس از عروج حضرت عیسی علیه‌السلام به آسمان، کتاب مقدس «انجیل» دستخوش تغییر و تحول و حتی نابودی گردید. تا این که نخستین کتابی که به نام «انجیل» به قید کتابت درآمد، «انجیل مارکیون» بود که حدود ۱۳۴ سال پس از میلاد مسیح علیه‌السلام در آسیای صغیر و یا در یونان تألیف گردید. پس از آن کتاب‌های دیگری از سوی مبلغان و پیشوایان مذهبی به نام «انجیل» تألیف شد.
در قرن چهارم میلادی پس از گرایش «کنستانتیس اول» امپراتوری روم به مسیحیت، کلیسای مسیحیت با تشکیل انجمنی به بحث و بررسی درباره انتخاب کتب معتبر و مقدس مسیحیت پرداخت و از میان بیش از ۱۶۰ انجیل و رسائل و تواریخ مربوط به مسیحیت که در کلیساها و مجامع مذهبی قرائت می‌شد، تنها ۲۷ کتاب را برگزید و آن‌ها را در مقابل تورات که به «عهد عتیق» معروف بود، «عهد جدید» نامیدند.
از میان این ۲۷ کتاب، چهار کتاب در میان مذاهب مختلف مسیحیت به عنوان انجیل برتر شناخته شد که عبارتند از: انجیل متی، انجیل مرقس، انجیل لوقا و انجیل یوحنا. تمامی این کتاب‌ها، ده‌ها سال پس از عروج مسیح علیه‌السلام گردآوری شدند.
گفتنی است که از میان کتاب‌های مقدس مسیحیان، «انجیل برنابا» که خود «برنابا = BARNABAS» از حواریون حضرت مسیح علیه‌السلام نویسنده آن بود، مطالبش با متون تاریخی مطابقت داشت و با اخبار قرآن مجید درباره حضرت عیسی علیه‌السلام و داستان‌های وی موافقت زیادی داشت ولی به عللی مورد تصویب کلیسای مسیحیت قرار نگرفت و از گردونه خارج گردید.
به هر روی، آن چه به نام «انجیل» هم‌اکنون در میان مسیحیان و غیرمسیحیان موجود است، انجیل اصلی حضرت عیسی علیه‌السلام نیست. بلکه روایات و برداشت‌های حواریون و یا شاگردان حواریون آن حضرت می‌باشد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.