سناریوی تلخ و تکراری فیلترینگ گریبانگیر کسب‌و‌کارهای نوپا

دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی فیلترینگ اینستاگرام را اتفاق تلخی برای فعالان این شبکه اجتماعی دانست و گفت: ماجرای تلخ فیلترینگ تلگرام بار دیگر فعالان کسب و کار‌های اینترنتی را تهدید می‌کند.

کد خبر : 92456
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 دی 1397 - 6:52

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، رضا الفت‌نسب با بیان اینکه فیلترینگ بر فعالیت کسب‌و‌کارهای نوپا تاثیر منفی دارد، اظهار کرد: فعالان این عرصه تکلیف مشخصی ندارند و هرگاه به سوی پلتفورم اینترنتی کشیده می‌شوند بعد از مدتی دسترسی به آن پلتفورم توسط مسئولان مسدود می‌شود.

وی افزود: فعالان کسب‌و کار‌های اینترنتی تا پیش از این برای معرفی خدمات و محصولات خود به کاربران ، از تلگرام استفاده می‌کردند که چند ماه پیش این شبکه اجتماعی فیلتر شد و حالا زمزمه‌های مسدودسازی اینستاگرام به گوشی می‌رسد.

به گفته دبیر انجمن صنفی کسب‌و‌کارهای اینترنتی ، اگر قرار بر این است که شبکه‌های اجتماعی محبوب در کشور فیلتر شوند ، قبل از فراگیر شدن در جامعه، اقدام به این کار شود تا کاربران و کسب‌و‌کار‌های نوپا از این اتفاق آسیب نبینند.

الفت نسب ادامه داد: اینستاگرام همیشه از نظر بخشی از حاکمیت، شبکه اجتماعی مضری تلقی ‌شده و از سوی بخش دیگر حاکمیت بستر مناسبی عنوان شده است که دود این اختلافات و تضاد‌ها تنها به چشم کاربران و کسب‌وکار‌های اینترنتی می‌رود.

دبیر انجمن کسب‌و کارهای اینترنتی با بیان اینکه هیچ مرجعی برای نظارت بر فعالیت کسب‌وکار‌های اینستاگرامی تعیین نشده است، اظهار کرد: در  حال حاضر بعضی از کسب‌وکارهای فعال بر بستر اینستاگرام از کاربران کلاهبرداری می‌کنند و این معضل می‌تواند با نظارت بر فعالان این عرصه به طور کامل برطرف شود.

وی افزود: البته بیشتر کسب و کار‌های اینستاگرامی فعالیت مناسبی دارند و تا به حال کاربران را از خدمات خود راضی نگه داشته‌اند که می‌توان با نظارت صحیح بر تعداد آن‌ها افزوده شود.

االفت‌نسب ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از فعالان این بخش به دنبال ثبت و رسمی کردن فعالیت خود هستند؛ اما متاسفانه این بستر محیا نیست و به همین علت بعضی از سودجویان از این فرصت استفاده کرده و از کاربران کلاه‌برداری می‌کنند.

وی  با بیان اینکه تعداد کسب‌وکارهای فعال بربستر اینستاگرام مشخص نیست، اظهار کرد: کاربران برای دریافت خدمات از کسب‌و‌کار‌های اینستاگرامی در برزخ هستند و به عنوان مثال اگر کسی بخواهد کالایی را از فروشگاه اینترنتی فعال در اینستاگرام خریداری کند، باید به آن اعتماد کرده، پول آن را پرداخت کند و منتظر بماند و ببیند آیا کالا به دستش می‌رسد یا خیر؟

دبیر انجمن کسب‌و‌کارهای اینترنتی با اشاره به اینکه بخشی از محتوای اینستاگرام مجرمانه است، گفت: این موضوع دلیل بر آن نمی‌شود که کل این شبکه از دسترس خارج و ماجرای فیلترینگ تلگرام بار دیگر تکرار شود و امیدوارم مسئولان برای بخش اندکی از اینستاگرام که دارای محتوای مجرمانه است راهی به جز فیلترینگ پیدا کنند.

الفت‌نسب افزود: فیلترینگ اینستاگرام نمی‌تواند فعالیت کاربران را در این شبکه اجتماعی محدود کند و بدون شک این‌کار باعث افزایش استفاده از فیلترشکن‌ها در بین کاربران ایرانی خواهد شد.

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.