سفر به فضا خون را «لخته» می‌کند

نتایج یک پژوهش جدید به خوبی نشان می‌دهد سفرهای طولانی مدت به فضا می‌تواند جریان خون را بازگرداند و منجر به لخته شدن خون شود.

کد خبر : 108511
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آبان 1398 - 21:23

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری فارس، نتایج یک پژوهش جدید به خوبی نشان می‌دهد سفرهای طولانی مدت به فضا می‌تواند جریان خون را بازگرداند و منجر به لخته شدن خون شود.

فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی نیز از اختلال در بینایی خبر دادند؛ محققان آنها را از طریق اسکن‌های اولتراسوند برای مطالعه جریان خون‌شان قرار می‌دهند.

ناسا می‌گوید قرار دادن فضانوردان در لباس کم خلاء می‌تواند مشکل را کاهش دهد؛ طبق مطالعه جدید ناسا، رویای ارسال انسان به مریخ ممکن است در معرض خطر باشد.

سفر به مریخ به یک خدمه فضانورد نیاز دارد تا حداکثر هشت ماه را در یک سفینه فضایی بگذراند، بیشتر اوقات نیز در گرانش صفر باشد.

محققان ناسا، ۱۱ فضانورد سالم را که به طور متوسط ​​۶ ماه در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشتند، مورد بررسی قرار دادند و دریافتند، جریان خون ۷ نفر از این افراد تحت تأثیر فضا تغییر کرده است.

دانشمندان امیدوارند که کشف جدیدترین تأثیر پرواز فضایی بر فیزیولوژی انسان منجر به درمان و مداخلات جدید شود، نه این که فقط جلوی هرگونه پرواز فضایی طولانی مدت را بگیرد.

مایکل استنگر ، مدیر آزمایشگاه قلب و عروق و بینایی در مرکز فضایی جانسون ناسا به NBC گفت: این یک کشف غیر منتظره بود.

ما انتظار نداشتیم شاهد سکون و جریان معکوس باشیم. این بسیار غیر طبیعی است. در روی زمین، شما بلافاصله به انسداد عظیم یا تومور یا چیزی شبیه به آن مشکوک خواهید شد.

پایگاه خبر ججین

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.