سرلشکر سلامی: ‌باید در در تمام شئون ‌خودکفا شویم

فرمانده کل سپاه ‌با بیان اینکه ‌تاثیر اراده بیگانگان بر ایران اسلامی را حذف کرده‌ایم، گفت: جامعه در تمام شئون خود باید خودکفا باشد.

کد خبر : 106401
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 مهر 1398 - 6:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح امروز در ششمین همایش ملی شناورهای تندرو در زیباکنار ‌با بیان اینکه گیلان نگین زیبای انگشتر کشور ایران است، اظهار داشت: ‌گیلان سرزمین عارفان بزرگ و مردان بزرگی است که در تاریخ باشکوه مبارزات ضداستعماری ملت ایران با ۸ هزار ستاره پرفروغ خود حماسه‌آفرینی کردند.

وی با اشاره به اینکه گیلانیان روح شهادت‌طلبی را در دوران دفاع مقدس ثابت کردند، افزود:‌‌ همه می‌دانند بالاترین درجه استقلال یک کشور استقلال سیاسی است که به معنی حذف تاثیر اراده بیگانگان و دشمنان بر یک سرزمین است.

سردار سلامی عنوان کرد: ایجاد ظرفیت حاکمیت یک ملت بر سرنوشت خود، آزادی عمل برای تعیین تمام درجات پیشرفت و بزرگ شدن برای یک ملت و بدون پذیرفتن تاثیر از اراده دیگران و استقلال سیاسی زمانی محقق می‌شود که یک جامعه در تمام شئون خود خودکفا باشد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه بدون داشتن استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی کشور محقق نمی‌شود افزود: به هر میزان استقلال اقتصادی، استقلال علمی، فناوری کشور محقق شود استقلال کشور نیز محقق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قدرت دفاعی بدون استقلال در توسعه دفاعی ممکن نیست، ادامه داد: یک کشور نمی‌تواند قدرت خود را از دیگران عاریت بگیرد اما ادعای استقلال داشته باشد و اگر پایه‌های قدرت ما در اختیار دیگران بود و استوانه‌های مستحکم این بنای باعظمت را دیگران تشکیل می‌دادند، مستقل بودن بی‌معنا بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اگر قدرت ما در اختیار افراد دیگری بود صاحبان ارکان ساختمان قدرت هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند آن را فرو بپاشند و ما برای مستقل بودن نیازمند این هستیم که در علم و فناوری مستقل باشیم.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.