سران احزاب و گروه‌های سیاسی از ‌گرفتاری‌های مردم بی‌اطلاع‌اند / برخی ‌کسبه ‌گران‌فروشی می‌کنند

یکی مراجع عظام تقلید گفت: به نظر من سران احزاب و گروه‌های سیاسی از اوضاع کشور و گرفتاری‌های مردم بی‌اطلاع هستند وگرنه آنقدر به مسائل حاشیه‌ای و فرعی نمی‌پرداختند.

کد خبر : 91856
تاریخ انتشار : جمعه 7 دی 1397 - 5:00

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ‌در ‌دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ‌به نظر من سران احزاب و گروه‌های سیاسی از اوضاع کشور و گرفتاری‌های مردم بی‌اطلاع هستند وگرنه آنقدر به مسائل حاشیه‌ای و فرعی نمی پرداختند.

وی ادامه داد: از طرفی متاسفانه برخی از کسبه ملاحظه مردم به خصوص طبقات ضعیف را نمی‌کنند و تا آنجا که بتوانند گران‌فروشی می‌کنند که باید توجه کنند که ملاحظه مردم بنمایند و این قدر به طبقات مختلف جامعه فشار وارد نکنند.

‌آیت‌الله ‌مکارم‌شیرازی ‌با اشاره به اهمیت حفظ و تقویت وحدت در کشور اظهار داشت: عدم توجه به شرایط فعلی کشور سبب لطمه به همه شده و اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از ورود زودهنگام برخی افراد سیاسی به مسائل انتخاباتی، از آن‌ها خواست شرایط کشور را درک کنند و ادامه داد: ساماندهی فضای مجازی اصلی مهم است که باید به صورت جدی به فکر اصلاح آن بود و رهاسازی آن تدبیرها را به هم می‌زند.

وی با گلایه‌مندی از عدم توجه به فضای مجازی و اتفاقات ناگوار آن برای جامعه خاطرنشان کرد: متأسفانه رها شدن و ولنگاری در عرصه‌های فرهنگی سبب نگرانی‌های دلسوزان نظام و کشور شده است و باید به آن توجه جدی شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم عنوان کرد: یکی از نگرانی‌های موجود در کشور مشکلات اقتصادی بوده که مردم را آزار می‌دهد و متأسفانه در این شرایط برخی از مردم در تأمین مایحتاج زندگی خود با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی با بیان اینکه باید در بودجه سال آینده فکری اساسی برای مشکلات گرانی و معیشت مردم شود، یادآور شد: کند بودن روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی یکی دیگر از مشکلات کشور است که این فرآیند طولانی سبب صرف‌نظر شدن برخی از مردم در مراجعه به قوه قضائیه و پیگیری شکایات خود می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی اجرای سند ۲۰۳۰ و جانشینی فرهنگ غربی را یکی از دغدغه‌های موجود در کشور برشمرد و گفت: اخیراً مخالفت‌هایی با حوزه و مرجعیت می‌شود و گروهی منافع خود را در تضعیف حوزه و مرجعیت می‌بینند که نگران‌کننده است.

وی از خدماتی که در قم شده است قدردانی کرد و گفت: ‌در مورد ضرورت به سامان رساندن فرودگاه قم که می‌تواند در اقتصاد قم و شرایط عمومی این شهر نقش مثبتی ایفا کند باید مورد توجه مسئولان باشد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.