سازمان حمایت را منحل کنید!

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: وجود سازمان حمایتی که به وظایف خود عمل نکرده و با عدم نظارت واقعی، دست گران‌فروشان را برای گران‌فروشی باز گذاشته و مردم را متحمل ضرر کرده است؛ سودی نداشته و عملا نبودش بهتر از بودنش است.

کد خبر : 98866
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 اردیبهشت 1398 - 7:13

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، امرالله امینی گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به وظایف نظارتی خود در بازار کالا و خدمات به درستی عمل نمی‌کند و می‌بینیم که عملاً این سازمان اطلاع‌رسانی درستی درباره عملکرد خود در شرایط فعلی که بازارهای مختلف با افزایش قیمت و گران‌فروشی روبه رو هستند، نداشته است.

وی ادامه داد: نمونه بارز این موضوع بازار خودرو است. وقتی که خودروسازان می‌بینند سازمان حمایت هست اما به عنوان نهادی که مسئول نظارت بر عملکرد خودروسازان در تمامی موارد این صنعت شامل قیمت‌ها، گران‌فروشی‌، بدعهدی در تحویل‌ها و… است اما به وظایف خود عمل نمی‌کند، در افزایش قیمت و سایر تخلفات هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند.

عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی افزود: در این شرایط مردم نیز با این تصور که سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در اسم وجود داشته و جایگاه قانونی نیز دارد و بر عملکردها نظارت می‌کند؛ به دلیل اینکه سازمان حمایت با گران‌فروشی‌ها برخورد نکرده و حرفی نمی‌زند، قیمت‌ها را می‌پذیرند.

امینی تصریح کرد: بنابراین با وجود سازمان حمایت مردم دو طرفه متحمل ضرر می‌شوند زیرا خودروسازان به هر شیوه که می‌خواهند، عمل می‌کنند. از آن سو مردم نیز گمان می‌کنند که این سازمان وجود داشته و اقدام قانونی می‌کند اما در حقیقت اقدامی از جانب این سازمان صورت نمی‌گیرد؛ لذا نبود آن بهتر از بودنش است.

وی اظهار کرد: در این شرایط بهتر است سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منحل شود تا با این کار همه متوجه شوند که در عمل هیچ سازمانی برای نظارت بر بازار کالا و خدمات وجود ندارد. در آن صورت مسؤولان به ضرورت ایجاد یک سازمان قوی نظارتی پی خواهند برد و یک سازمان نظارتی قوی برای کنترل بازار و مقابله با گران‌فروشی شکل خواهد گرفت و از گران‌فروشی و تضییع حقوق مردم جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.