رییس گمرک: صادرات کشور چهار برابر واردات است

رییس گمرک ایران گفت: طبق آمار، صادارت در کشور چهار برابر واردات است و این آمار به معنی این است که عملکرد تجارت خارجی ایران با وجود تحریم‌ها مطلوب است.

کد خبر : 111911
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 بهمن 1398 - 14:17

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی میراشرفی روز یکشنبه در دیدار با علیرضا آشناگر استاندار سمنان در محل استانداری، افزود: ارزش دلاری میانگین هر تن کالای صادراتی در کشور ۳۰۰ دلار است.

وی بیان کرد: گمرک در همه شهرهای سمنان با وجود کمبود نیروی انسانی، نقش فعالی دارد و با تلاش مسوولان مربوط برای تجارت و تولید استان سمنان باید قدم‌های جدی‌تری برداشته شود.

وی خاطر نشان کرد: آمار گمرک استان سمنان با وجود تحریم‌ها، ۲۵۰ میلیون دلار در صادرات و واردات است و ارزش دلاری میانگین هر تن کالای صادراتی آن ۹۰۰ دلار برآورد می‌شود.

رییس گمرک ایران ادامه داد: این آمار نشان می‌دهد که استان سمنان از خام‌فروشی فاصله گرفته است.

وی افزود:  ۲۱۳ شرکت در گمرک کشور شناسایی شده است که اسناد ترخیص آن ها از مسیر سبز انجام می‌شود.

استاندار سمنان نیز در این دیدار گفت: عملکرد اداره کل گمرک این استان برای توسعه اقتصادی و رونق صادرات سمنان در یکسال گذشته مطلوب بوده است.

علیرضا آشناگر با اشاره به ایجاد انبارهای گمرک سمنان در این مدت، تصریح کرد: برنامه‌ریزی اصولی برای توسعه صادرات در این استان انجام شده و این روند تا رسیدن به شرایط مطلوب ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: رونق گمرک در تمام نقاط استان سمنان به ویژه منطقه ویژه و شهرک‌های صنعتی با توجه به موقعیت مکانی اجتناب ناپذیر است.

استاندار سمنان یادآور شد: توسعه انبارهای عمومی گمرک در این استان در دستور کار است.

ساختمان جدید گمرک استان سمنان روز یکشنبه با حضور مهدی میراشرفی رییس کل گمرک ایران، علیرضا آشناگر استاندار سمنان و جمعی از مسوولان اجرایی در دومین روز از گرامیداشت دهه فجر ۹۸ به بهره‌برداری رسید.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.