رونمایی از «سنگ توالت ۵۰ میلیونی» به عنوان اثر هنری!

در نمایشگاهی که این روزها در خانه هنرمندان برپاست، یک سنگ توالت را به قیمت ۵۰ میلیون تومان به نام یک اثر هنری به فروش گذاشته‌اند. سنگ توالتی که تنها روی آن یک عکس کوچک چسبانده شده است.

کد خبر : 103135
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مرداد 1398 - 10:11

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، هنرمندان به دلیل رشته و تخصصی که در آن تحصیل می‌کنند کمی خود را متمایز از دیگر اقشار جامعه میدانند. ادعا می‌کنند روحیه لطیفی دارند و دغدغه‌ها و سرگرمی‌های آنها اغلب برای دیگران کمی عجیب است.

چندسالی است که رونمایی از آثار هنرمندان در قالب‌ها نمایشگاهی رونق بیشتری به خود گرفته است. خانه هنرمندان به عنوان نهادی که زیر نظر شهرداری مشغول به کار است هر از گاهی اقدام به برگزاری گالری و نمایشگاه می‌کند؛ گالری‌هایی که مخاطبان و مشتریان آنها عموم مردم هستند و آثار محتلفی را برای مردم به نمایش در می‌گذارند. اما موضوعی که همواره مورد توجه عموم قرار میگیرد، آثار گاها عجیب و غریبی است که به نمایش در می‌آیند و قیمت گزافی هم دارند.

کاغذ مچاله یک میلیون

به طور مثال سل گذشته خبری درباره فروش یک کاغذی مچاله منتشرشد که دور از ذهن بود. این کاغذ مچاله که نام اثر هنری گرفته بود، به قیمت یک میلیون تومان به فروش گذاشته بودند. محصولی که حتی برای مخاطب خاص این نمایشگاه‌ها هم عجیب به نظر می‌رسد، چه برسد به مخاطب عام هنر.

حالا در یک گالری که این روزها در خانه هنرمندان برپاست. یک سنگ توالت به فروش گذاشته شده است. سنگ توالتی به ظاهر معمولی که بر روی آن تصویری کوچک از یکی از شاهان قاجار هک شده است  و قسمت عجیب تر ماجرا اینجاست که این سنگ توالت به قیمت ۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است.

 

پایگاه خبر ججین

حال چند سوال اینجا ذهن مخاطب را درگیر می‌کند که آیا این سنگ توالت به صرف اینکه در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته شده است، باید به عنوان یک اثر هنری پذیرفته شود یا یک کالای مصرفی؟!

اگر این یک کالای مصرفی است که همان را میتوان با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان نیز تهیه کرد و اگر این یک اثر هنری است پس خلاقیتی که هنرمند در آن به کار برده است، دقیقا کجاست؟

پایگاه خبر ججین

آیا آن سنگ توالت را باید در سالن پذیرایی گذاشت و یا در اتاق مطالعه؟ چقدر وجود یک سنگ توالت دکوراتیو ۵۰ میلیون تومانی می‌تواند برای ما یک اثر هنری تحسین برانگیز باشد؟

 

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.