روسیه ارز مجازی با پشتوانه طلا راه‌اندازی می‌کند

بانک مرکزی روسیه احتمالا مجوز ارز مجازی با پشتوانه طلا را صادر می‌کند.

کد خبر : 99702
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 خرداد 1398 - 9:44

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی روسیه احتمالا مجوز ارز مجازی با پشتوانه طلا را صادر میکند ولی از طرف دیگر، این بانک ملی ادعا می‌کند این ارز مجازی به عنوان جایگزین روبل روسیه عمل نمی کند.

مجلس نمایندگان روسیه از ایده ارز پایدار به پشتوانه طلا استقبال کرده است که احتمالا پس از یک قرارداد دو جانبه به صورت بین‌المللی ایجاد می‌شود.

الویرا نابیولینز، رئیس بانک مرکزی روسیه گفت که این بانک در مورد پیشنهاد مجلس برای استفاده از ارز مجازی با پشتوانه طلا در معاملات فکر می کند ولی وی بر انجام پرداخت ها با ارز ملی تاکید کرد.

روسیه مخصوصاً در مورد صنعت ارز مجازی تردید دارد. سال گذشته این کشور سعی کرد این بخش را عادی کند و از سایر کشورها مثل ژاپن و مالت تقلید کند.

طبق گزارشات قبلی، مجلس روسیه هدف خود را برای قانونی کردن صنعت ارز مجازی در آغاز سه ماهه سوم ۲۰۱۸ اعلام کرده بود. در ۲۰۱۹ ولادیمیر پوتین هدف دیگری برای مجلس تعیین کرد که تصویب قانونی در مورد کنترل ارز مجازی بود.

الویرا قصد دارد یک ارز پایدار ارائه دهد، ارزی که مثل بیت کوین غیر قابل پیش‌بینی نباشد چون پشتوانه آن یک منبع  مطمئن است.  وی اشاره‌ای به ارزی که متصل به طلا است، نکرد.

الویرا گفت کمیته نظارت در حال بررسی ارزهای پایداری است که می‌توانند در بانک نگهداری شوند ولی بانک علاقه ای به اضافه کردن ارز مجازی به سیستم مالی کشور ندارد.

اخیراً ولادیسلاو جینکو، یک اقتصاددان اظهار داشت که افزایش تحریم‌های آمریکا علیه روسیه باعث تشویق این کشور به سرمایه‌گذاری در ارز مجازی می‌شود.

النا سیدورنکو، یک مقام کرملین گفت که بیانیه جینکو غیر منطقی و به دور از ایده های دولت است.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.