روحانی: مردم ایران در برابر فشارهای دشمن حماسه‌آفرینی کردند

رئیس‌جمهور گفت: در سال ۹۸ در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت برای مردم ما پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند مردم توانستند پیروزی بیافرینند.

کد خبر : 113928
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 8:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه ۲۸ اسفند) در جریان آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۸ طی سخنانی با تبریک سال جدید گفت: برای ما جای بسیار تأسف است که در این نوروز برخی عزیزان ما میان ما نیستند، یا در برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا یا در حادثه تلخ هواپیمای اوکراینی رخ داد یا در بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در هفته پایانی سال از دست دادند، به روح همه این عزیزان درود می‌فرستیم.

وی افزود: سال ۹۸ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت ایران بود. در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت برای مردم ما پیچیدگی‌هایی را ایجاد کند و آنها را در برابر فشار خم کند مردم توانستند از فشارها پیروزی بیافرینند.

رئیس جمهور با اشاره به برخی چالش های دولت در سال ۹۸ گفت: در سالی که گذشت در کنار مسائل و مشکلات اقتصادی که با آن روبرو بودیم، مسائل سیاسی و امنیتی مهمی هم در سال ۹۸ داشتیم. اولا دولت ما در برابر دولت هایی که نتوانستند به تعهداتشان در زمینه توافقنامه هسته ای عمل کنند ما کاهش تعهداتمان را از اردیبهشت شروع کردیم و در ۵ مرحله تقریبا تمامی تعهدات دست و پا گیر را کنار گذاشتیم و امروز در صنعت هسته ای ما آزاد از هر قید و بندی مشغول فعالیت است.

وی ادامه داد: ما در سالی که گذشت توانستیم در دادگاه حقوقی بین المللی در قدم اول در برابر جنایات آمریکا توانستیم از نظر حقوقی پیروز بشویم و در عین حال در برابر توطئه هایی دیگری که آمریکا علیه ایران انجام داد توانستیم قاطعانه بایستیم.

روحانی با اشاره به ترور سردار سلیمانی گفت: آمریکایی ها سردار بزرگ ما را ترور کردند که ما این اقدام را بی پاسخ نگذاشتیم و بی پاسخ نخواهیم گذاشت. بی پاسخ نگذاشتیم به دلیل این که نیروهای مسلح ما پاسخ قاطعی به آنها دادند و پایگاه بزرگ آنها در منطقه را با غرش موشک ها مورد حمله قرار دادند که من فکر می کنم آمریکایی ها هیچ گاه این حمله یادشان نرود. چراکه در این منطقه برای اولین بار بود که یک کار وحشیانه و غلط یک پاسخ قاطع و سریع دریافت می کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: پاسخ مهمتر از این پاسخ مردم ما بود که آن حضور با شکوه در ایران عراق و دیگر کشورها بود که دشمن را شکاند. آنها فکر می کردند با ترور سردار مقاومت ما، مقاومت ملت ایران می شکنند اما نتیجه عکس داد این اقدام آنها و این مقاومت در جامعه ما مستحکم شد.

وی همچنینی با اشاره به هدف قرار دادن پهپاد متجاوز آمریکا توسط سپاه گفت: من فکر نمی کنم و سراغ ندارم در کشورهای اطراف ما که پهپادی تجاوز کند به سرزمینی و آن پهپاد با قاطعیت مورد هدف قرار گیرد آنهم با سامانه پدافند هوایی ایرانی که همینجا جا دارد که از کاری که در این یک سال انجام گرفته در زمینه صنعت دفاعی از تمامی نیروهای مسلح تشکر کنم. بویژه در حوزه پدافند هوایی. البته انشاالله امیدواریم در سال جدید پیشرفت در این حوزه را ادامه دهیم و سامانه باور ۳۷۳ را کامل تر و قوی تر می کنیم و همچنین در سایر بخش ها پیشرفت کنیم.  بنابراین در اینجا جا دارد که از تمامی نیروهای مسلح  از جمله سپاه، ارتش، وزارت دفاع، نیروی انتظامی، بسیج تشکر کنم که در برابر  آمریکا قاطعانه  ایستادگی کردند و سیلی محکمی به او بزنند و عظمت ملت ایران را به تمامی دنیا نشان دادند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.