روحانی در رژه ۳۱ شهریور: حاضریم از خطاهای گذشته همسایگان بگذریم/ نسبت‌دادن حوادث منطقه به ایران دروغ است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن جرئت تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح و ملت بزرگ ایران را ندارد، گفت: آنها (دشمن) راه دیگری را در سال‌های اخیر برگزیدند و به‌جای جنگ نظامی، تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما آغاز کرده‌‌اند.

کد خبر : 105569
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 6:45

 

روحانی در رژه 31 شهریور: حاضریم از خطاهای گذشته همسایگان بگذریم/ نسبت دادن حوادث منطقه به ایران دروغ است

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، صبح امروز و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در مراسم رژه نیروهای مسلح که در جوار حرم امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، حضور یافت.

روحانی در این مراسم با درود به ارواح طیبه شهدای کربلا و امام حسین(ع) و سلام به روح امام خمینی(ره) و همه شهیدان انقلاب اسلامی و به‌ویژه شهدای دفاع مقدس گفت: امروز ۳۹ سال از تجاوز عفلقیان به سرزمین پاک ایران می‌گذرد و امروز وقتی است که باید یک بار دیگر فراز و نشیب دهه اول انقلاب را بازخوانی کنیم.

وی افزود: انقلابی که برای استقلال و آزادی مردمش و برای تحقق حکومت اسلامی و مردمی مسیر خود را یافته بود و می‌توانست نعمتی برای کل منطقه و جهان استضعاف باشد، دشمنان این انقلاب از روز اول روبه‌روی ملت و اراده ملت تلاش مذبوحانه خود را آغاز کردند؛ از ایجاد ناامنی‌ها، توطئه برای تجزیه کشور، ترورها، ترور بزرگانی مانند شهید علامه مطهری کسی که تفکر اعتدال اسلامی را برای جوانان ما تبیین کرد و مدیران بزرگی چون آیت‌الله بهشتی و شهیدان رجایی و باهنر و دیگر عزیزان ما را که به شهادت رساندند و به این هم اکتفا نکردند. آنها طراحی کردند تا زیربناهای قدرت امنیتی و دفاعی ما را متزلزل کنند، اولین توطئه آنها طراحی انحلال ارتش بود که توسط مزدوران راست و مزدوران چپ طراحی و تبلیغ شده بود و تلاش هم می‌کردند با کلمه حق، باطلی را دنبال کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: می‌خواستند به نام شورا اساس نظم فرماندهی را برهم زنند، امام عزیز ما با درایت خود اولین فرمانش به مردم، ایستادگی و مقابله در برابر همه توطئه‌گران بود، از خوزستان تا کردستان و گلستان و سیستان و بلوچستان؛ همه آنهایی که به‌عنوان مزدور می‌خواستند اساس و پایه‌های انقلاب را سست کنند جوانان غیور و نیروهای مبارز مسلح ما در برابر آنها ایستادند و بالاخره جنگی به نام جنگ عفلقیان بر ما تحمیل کردند. امام از پیش در برابر چنین توطئه‌ای با هوشیاری و مدیریت و درایت خود در اولین قدم به ارتش جمهوری اسلامی ایران استحکام بخشید و ثانیاً نیروی انقلابی جدیدی را به‌نام سپاه پاسداران بنیان‌گذاری کرد و کنار این دو نیرو نیز فرمان تشکیل بسیج مستضعفین و سازماندهی آن را صادر کردند. اینها سه پایه اصلی برای حفاظت و حراست از انقلاب و کشور و امنیت ملی ما بود. اگر این درایت امام در آن شرایط کشور نبود در سال‌های اولیه انقلاب با همه پیچیدگی‌های کشور ممکن بود دشمنان به اهداف شوم خود دست یابند.

روحانی افزود: دشمنانی با ایدئولوژی شرق و سلاح غرب و ارتجاع منطقه به جنگ مردم مبارز و انقلابی این سرزمین آمده و سلاح‌های خود را بر سینه مردم نشانه رفته بودند ولی این ملت بزرگ با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه غرب و شرق ترسید و نه از سلاح‌های غرب و شرق و نه در برابر حمایت قدرت‌های سیاسی غرب و شرق ترسی بر خود راه داد و نه در برابر پول ارتجاع عرب که بندر‌های خود را در اختیار عفلقیان قرار داده بودند هراسی داشت. این ملت تردیدی در خود راه نداد و جنگی بود که کنار خسارت‌های بی‌شمار برای ما ارزش‌های فراوانی را به‌ارمغان آورد که به‌تعبیر مقام معظم رهبری جنگی بود که برای ما گنج آورد.

وی خاطرنشان کرد: مقاومت هشت‌ساله مردم ما بود که امروز دشمنان این سرزمین را برای تجاوز به سرزمین اسلامی ما و برای تحمیل جنگ دیگری بر این ملت به تردید و پشیمانی واداشته و جرئت تصمیم‌گیری در برابر نیروهای مسلح بزرگ و ملت بزرگ ایران عزیز را ندارند و نخواهند داشت ولی در عین حال دشمن راه دیگری را در سال‌های اخیر برگزید؛ به‌جای جنگ نظامی به‌تعبیر خودشان جنگ اقتصادی و به‌تعبیر صحیح، تروریسم اقتصادی را علیه ملت ما آغاز کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت: امروز همه کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، کارگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و مبتکران به‌عنوان سرداران و سربازان خط مقدم جنگ در برابر دشمن مستکبر و صهیونیزم جهانی هستند و می‌توانیم با اراده و ایستادگی و اتحاد از این مسیر سخت عبور و دشمن را وادار کنیم در برابر ملت ایران انقلاب اسلامی و کشور عزیز ایران سر تعظیم فرود آورد.

رئیس‌جمهور اظهارداشت: ما مرد تسلیم نبوده و بلکه مرد ایستادگی هستیم و اهل تجاوز به مرزهای دیگران نیستیم، همان‌گونه که اجازه نخواهیم داد کسی به مرزهای ما تجاوز کند.

روحانی گفت: هر جا که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حضور پیدا کرد به‌عنوان بازیگر امنیت‌زا بود. هرجا نیروهای مسلح ما حضور پیدا کردند با خود امنیت را برای مردم منطقه به‌ارمغان آوردند؛ اگر کنار مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان قرار گرفتند برای آن سرزمین امنیت آورده توانستند تروریست‌های وحشی را در منطقه ریشه‌کن کنند و این فرق ما با دشمن است. ما خیر و برکت و همبستگی برای مردم منطقه آوردیم و قدرت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا همواره ناامنی و مشکلات و تاراج منابع منطقه را دنبال کرده است.

وی همچنین تصریح کرد: با همه همسایگان دست رفاقت دراز می‌کنیم و از خطاهای گذشته آنها نیز می‌گذریم.

وی خاطرنشان کرد: منطق ما، امنیت درون‌زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و با شعار و طرح “ائتلاف امید” و “ابتکار صلح هرمز” به نیویورک می‌رویم.

رئیس‌جمهور ابراز کرد: طرحی را در روزهای آینده در سازمان ملل متحد پیش‌ِروی جهانیان خواهیم گذاشت که ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند و اعلام می‌کند که امنیت منطقه، خلیج فارس و دریای عمان و تنگه هرمز را با کمک کشورهای منطقه به‌وجود خواهد آورد و به دنیا اعلام می‌کند حضور نیروهای خارجی برای منطقه و آبراه‌های جهانی و امنیت کشتیرانی و امنیت نفت و انرژی مشکل‌زا است ولی مسیر ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

وی تصریح کرد: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند این هم همانند همه دروغ‌های افشاشده آنان است، اگر راست می‌گویند و واقعاً دنبال امنیت منطقه هستند، این همه سلاح و هواپیما و سلاح‌های خطرناک به منطقه ارسال نکرده و منطقه را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی ننمایند و از این منطقه فاصله بگیرند. حضور شماها همیشه برای منطقه بلا و نقمت بوده و هرچه از منطقه فاصله بگیرید به‌همان اندازه امنیت بیشتری برای منطقه خواهد بود. امروز ما در سایه اجرای فرامین رهبری و اتحاد همه ارکان کشور، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح در برابر توطئه جدید با همکاری و ایستادگی ملت پیروز خواهیم شد و نمی‌گذاریم دشمن ذلت را بر مردم ما تحمیل کند که شعار ما آزادی و آزادی‌خواهی به‌پیروی از سالار آزادگان امام حسین(ع) بوده است.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.