رهبر کره شمالی برای ترامپ پیغام فرستاد

رهبر کره شمالی برای رئیس جمهوری آمریکا پیغامی فرستاد که محتوای دقیق آن مشخص نیست اما ظاهراً لحن وی در رابطه با مذاکرات هسته‎ای، آشتی ‎جویانه بوده است.

کد خبر : 92071
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دی 1397 - 9:26

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، روزنامه «چوسون ایلبو» چاپ کره جنوبی به نقل از منابع آگاه از  پیغام آشتی‌ جویانه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در آستانه سال نو میلادی خبر داد.

این پیغام که از محتوای دقیق آن اطلاعی در دست نیست، روز جمعه از طریق کانال ارتباطی نامشخصی به دست ترامپ رسید و ظاهراً لحنی مسالمت‌ آمیز پیرامون مذاکراتی داشته که میان پیونگ‌ یانگ- واشنگتن در جریان است و فعلاً با وقفه مواجه است.

این در حالی است که روز شنبه نیز دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کرد که کیم جونگ اون در نامه‌ای خطاب به مون جائه این، از تمایل برای دیدارهای بیشتر با رئیس جمهوری کره جنوبی طی سال میلادی آینده سخن گفته است. این دیدارها در راستای عاری سازی شبه جزیره کره از سلاح شیمیایی انجام می‌گیرد.

به گزارش مهر، نامه نگاری‌های اخیر در حالی انجام گرفت که اگرچه مذاکره با واشنگتن و سئول در ۲ کانال موازی انجام می‌گیرد؛ وقفه در یکی عملاً به منزله وقفه در دیگری تلقی می‌شود چرا که علیرغم میل مون جائه این به بهبود رابطه اقتصادی- سیاسی با پیونگ‌ یانگ، مادامی که واشنگتن به رفع تحریم‌ها علیه کره شمالی رضایت ندهد؛ هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان بر این باورند که قصد کیم جونگ اون از به درازا کشاندن مذاکره این است که در دیدار بعدی با ترامپ، امتیازات بیشتری از وی بگیرد.

آنها نخستین بار در ماه میلادی ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند.


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.