رمان “سه خواهر سه ملکه” از فیلیپا گریگوری منتشر شد

رمان”سه خواهر سه ملکه” روایتی زنانه از حوادثی است که بین نوامبر۱۵۰۱تا تابستان ۱۵۳۳ می‌گذرد. روایت روان و پر پیچ و خم از وقایعی در مورد سه خواهر که با داده‌هایی تاریخی درمی‌آمیزد و داستانی جذاب و گیرا را شکل می‌دهد.

کد خبر : 109099
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398 - 7:10

 

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری ایلنا، جدیدترین رمان فیلیپا گریگوری با عنوان” سه خواهر سه ملکه” منتشر شد.

رمان مذکور روایتی زنانه از حوادثی است که بین نوامبر۱۵۰۱تا تابستان ۱۵۳۳ می‌گذرد. روایت روان و پر پیچ و خم از وقایعی در مورد سه خواهر که با داده‌هایی تاریخی درمی‌آمیزد و داستانی جذاب و گیرا را شکل می‌دهد.

داستان که بار عمده آن بر دوش شخصیت مارگارت ملکه بیوه اسکاتلند است، می‌کوشد تا روایتی درونی و کمتر دیده شده از او را ارائه دهد. با این حال بیشتر منتقدان بر این باورند که دقیقا نمی‌توان تشخیص داد که رمان مذکور روایتی تاریخی است یا داستانی است که داده‌هایی از تاریخ هم برمی‌گیرد. با این حال هرچه هست نمی‌توان از سویه‌های جدی تاریخی آن چشم پوشید. اما خود نویسنده معتقد است که آنچه نوشته یک “افسانه تخیلی” است که می‌کوشد تا با سویه‌های روان‌شناختی تصویری از شخصیت ملکه به دست دهد که در پس هیبت رسمی او مکتوم مانده است. در هر حال خواه گریگوری را تاریخ‌دان بدانیم یا قصه‌نویس، نمی‌توان از موفقیت نسبی او در بهم آمیختن این دو حوزه به نحوی که بتوان سهمی برای هر کدام قائل شد، چشم پوشید.

رمان” سه خواهر سه ملکه” در۷۳۴ صفحه، با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی و توسط نشر گویا منتشر شده است.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.