راهکار مقابله با ریزش ابرو

خانم‌‌ها برای داشتن ابرو‌هایی پرپشت و زیبا می‌توانند از روش‌های خانگی و در دسترس استفاده کنند.

کد خبر : 42167
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 23:30

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، حوزه کلینیک در نظر دارد مهمترین مسائلی بهداشتی و درمانی که خانم‌ها باید بدانند را در اختیار آنها قرار دهد.

پرپشت شدن ابرو برای خانم‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است با استفاده از مواد و گیاهان طبیعی می‌توانید ابرو‌هایی پرپشت و زیبا را برای خود به ارمغان بیاورید.

زیتون و درمان کم پشت بودن ابرو

درباره فواید روغن زیتون زیاد شنیده‌اید، اما شاید ندانید این روغن در رشد ابرو‌های شما تاثیر بسیاری دارد. کافی است مقدار بسیار کمی از روغن زیتون را بر روی ریشه قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جا‌هایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، سپس مو‌های ابرو خود را توسط مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

راهکار‌هایی مناسب برای داشتن ابرو‌هایی پرپشت

ابرو خود را با موچین برندارید

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند که برداشتن ابرو با موچین سبب می‌شود ابرو‌های شما به مرور کم شود به همین دلیل اگر می‌خواهید ابروهایی پرپشت داشته باشید قبل از انجام هرکاری موچین و بند را کنار بگذارید، از کندن مو‌ها دست بکشید تا ابرو‌ها فرصت رشد داشته باشند.

راهکار‌هایی مناسب برای داشتن ابرو‌هایی پرپشت

 

مراقب بیماری‌های خاص باشید

ریزش موی ابرو برای خیلی از خانم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما نترسید زیرا افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی دارند، البته نباید این مشکل را نادیده گرفت.
ممکن است موی ابرو‌ها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می‌تواند منجربه ریزش مو‌ها شود نوعی خاص از بیماری آلوپشیاست؛ در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول‌های مو را به‌عنوان باکتری می‌شناسد و در نتیجه رشد مو‌ها کند می‌شود و درآمدن دوباره مو‌ها می‌تواند بسیار مشکل باشد. علاوه بر این استرس بسیار هم می‌تواند موجب ریزش موی ابرو‌ها شود.

 استرس عامل ریزش ابرو

اگر به‌دلیل موچین و تیغ، موی ابرو‌های خود را از دست داده‌اید، انتظار داشته باشید که در عرض ۲ هفته مجدد شروع به رشد کنند، البته اگر ابرو‌ها را زیاد با تیغ بزنید و یا منطقه خاصی را مرتب با موچین بردارید دیگر نباید انتظار داشته باشید که آن‌ها زود رشد کنند، اما اگر به خاطر بیماری خاصی ابروهای‌تان را از دست داده باشید احتمالا به این زودی‌ها ابرو‌ها رشد نخواهند کرد و حتی شاید نیاز به راهکار‌های درمانی هم باشد. اگر هم به خاطر استرس ابرو‌ها ریخته باشند باید اول به نوعی عامل استرس را در خود از بین ببرید تا دوباره ابرو‌ها به حالت اول بازگردند.

مکمل بخورید

اگر دوست دارید ابروهای‌تان سریع‌تر رشد کنند باید ویتامین‌های بیشتری به بدن‌تان برسانید. مولتی ویتامین‌هایی وجود دارند که می‌توانند رشد مو‌های بدن را افزایش دهند و سطح هورمون‌های بدن را در حد نرمال نگه دارند، برای مثال خوردن روزانه کپسول ویتامین E. می‌تواند کمک فراوانی به رشد مو کند. البته ویتامین‌های B۳، A و C هم می‌توانند بسیار موثر باشند. علاوه بر این‌ها ویتامین ۶ B هم در تقویت موها، پوست و ناخن‌ها تاثیر بسزایی دارد، مصرف روزانه ویتامین ب‌کمپلکس که حاوی ۱۰۰ میلی‌گرم ۶ B باشد می‌تواند بسیار موثر باشد.

 

راهکار‌هایی مناسب برای داشتن ابرو‌هایی پرپشت

ریزش ابرو را جدی بگیرید

با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید خود را چک کنید. آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد مو‌ها کمک می‌کند، خوردن غذا‌های حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. اگر ابروهای‌تان به‌شدت می‌ریزد به پزشک مراجعه کنید و بخواهید با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را چک کند، کم شدن تیروئید می‌تواند باعث نازک شدن و ریزش موی ابرو‌ها شود.

ابروهایتان را ماساژ دهید

با یک برس مخصوص، ابرو‌ها را در جهت رویش مو‌ها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دورانی به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابرو‌ها را با روغن بادام ماساژ دهید، می‌توانید این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل ۱۵ دقیقه روی ابرو‌ها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین E، کلسیم، ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابرو‌ها کمک کنند.

راهکار‌هایی مناسب برای داشتن ابرو‌هایی پرپشت

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.