رئیس قوه قضائیه: نباید متجاوزان به حقوق مردم، متخلفان و ناامن‌کنندگان جامعه میدان پیدا کنند

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید متجاوزان به حقوق مردم، متخلفان و ناامن‌کنندگان فضای جامعه میدان پیدا کنند.

کد خبر : 103717
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398 - 21:11

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان پس از استماع اظهارات نمایندگان قضات و کارکنان دستگاه قضایی با بیان اینکه به آمار و عدد بسنده کردن حتماً کافی نیست اظهار داشت: اگرچه عدد یکی از شاخص‌ها برای بهره‌وری است اما باید شاخص‌های دیگر کنارش مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌‌شده در مورد جذب و تأمین نیروی انسانی افزود: در آزمون سال ۹۶ حدود شش هزار نفر در آزمون شرکت کرده و از آغاز کارم در دستگاه قضایی پیگیر جذب این افراد هستم چرا که برطرف کردن مشکل نیروی انسانی در سراسر کشور از مسائل مهم به‌شمار می‌رود.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگر از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید مدیران جهادی عمل کنند، تصریح کرد: در دوران جنگ پیشمرگان مسلمان کُرد، مهاجرین و انصار مقابل اشرار، ضدانقلاب و دشمنان مردانه دفاع و ایستادگی کردند و «امنیت و آرامش» را به‌ارمغان آوردند.

وی خطاب به قضات و کارکنان دادگستری استان کردستان تأکید کرد: در قضاوت و دادرسی عادلانه تصمیم‌گیری کرده و قانون را سرلوحه کار خود قرار دهید تا مزه شیرین عدالت بر کام مردم بنشیند؛ نباید مشکل کمبود نیروی انسانی باعث بر زمین ماندن پرونده‌ها شود.

رئیسی حرکت جهادی را لازمه تحول در دستگاه قضایی دانست و گفت: برای اجرای عدالت، کاهش ورودی پرونده‌ها و ایجاد تحول باید همه کارکنان همکاری، سهم و نقش ایفا کنند.

وی جلوگیری از زمین‌خواری‌ها، کوه‌خواری‌ها، رودخانه‌خواری‌ها و بسیاری از اموال عمومی را به‌غارت بردن و جلوگیری از دست‌اندازی به حقوق مردم و جامعه را وظیفه همه مسئولان دانست و تأکید کرد: باید این امر مهم در دستور کار همه متولیان امر قرار گیرد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مسئولان نباید بگذارند کسانی به اراضی ملی و منابع طبیعی تجاوز کنند و محیط زیست را به مخاطره بیندازند چرا که این مسائل برای دستگاه قضایی زحمت ایجاد کرده و تبدیل به پرونده‌ شده که باید دادگستری رسیدگی کند.

وی عنوان کرد: باید نگذاریم متجاوزان به حقوق مردم، متخلفان و ناامن‌کنندگان فضای جامعه میدان پیدا کنند.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر ضرورت تقویت شوراهای حل اختلاف با هدف حل اختلافات و دعواها خاطرنشان کرد: اصلاح قانون را رئیس شوراهای حل اختلاف با همکاری معاونت حقوقی دنبال کرده و انتظار می‌رود این مجموعه با قدرت کار خود را در جهت صلح و سازش و کاهش ورودی پرونده به دادگستری انجام دهند.

وی از تمام کارکنان دستگاه قضایی خواست که در انجام وظایف خود «اخلاق، برخورد مهربانانه و اقتدار» را حفظ و با فکر، اندیشه و مدبرانه عمل کرده و به‌دنبال برطرف کردن مشکلات مردم باشند.

رئیسی همچنین از قضات خواست در مواردی که می‌توان بدون زندانی کردن و با عدم صدور قرار منتهی به زندان از زندانی شدن افراد جلوگیری کرد کاری کنند که پای فرد به زندان کشیده نشود.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.