دیدار مدویدیف و جهانگیری/ روسیه و ایران اقدامات برای مقابله با تحریم‌های آمریکا را هماهنگ می‌کنند

نخست وزیر روسیه در دیدار با معاون رئیس جمهوری ایران در حاشیه «اجلاس اقتصادی خزر»، بر لزوم هماهنگی اقدامات دو کشور برای توسعه همکاری‌‌ها، در شرایطی که مسکو و تهران تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارند، تأکید کرد.

کد خبر : 103455
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مرداد 1398 - 10:27

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، “دمیتری مدویدیف” نخست وزیر روسیه ملاقات خود با “اسحاق جهانگیری” معاون رئیس جمهوری ایران در حاشیه نخستین «اجلاس اقتصادی خزر» (که امروز در ترکمنستان برگزار شد) را امکان بسیار خوبی برای هماهنگی اقدامات دو کشور در شرایطی نامید که مسکو و تهران تحت فشار تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

مدویدیف در دیدار با جهانگیری گفت: «ما از برگزاری چنین نشست‌هایی که باعث هماهنگی اقدامات دو کشور می‌شود، استقبال می کنیم. این دیدار امکان بسیار مناسبی برای هماهنگی اقدامات بسیار مهم است در شرایطی که کشورهای ما در حال تحقیق برنامه‌های مهمی در جهت توسعه اقتصادی خود هستند و در عین حال در عرصه رقابت خارجی در شرایط مناسبی به سر نمی‌برند و لازم است تا اقدامات خود را با یکدیگر هماهنگ کنند.»

نخست وزیر روسیه یادآور شد، به‌رغم اعمال فشارهای تحریمی از جانب آمریکا روسیه و ایران در حال توسعه هستند و این نشست امکان خوبی برای تبادل نظر و توسعه همکاری‌ها در این راستاست.

مدویدیف افزود، آخرین بار در بندر سوچی با معاون رئیس جمهوری ایران ملاقات کرده و خرسند است که شرایط مناسبی برای تجدید دیدار و گفت‌وگو با همتای ایرانی وی به وجود آمده است.

معاون رئیس جمهوری ایران نیز به نوبه خود با دیدگاه نخست وزیر روسیه موافقت کرد که اجلاس اقتصادی خزر امکان خوبی برای بررسی برخی مسائل در روابط دوجانبه به وجود آورده است.

جهانگیری به بخشی از سخنان مدویدیف در نشست امروز اجلاس اقتصادی خزر اشاره کرد که گفته بود: «کشورهای ساحلی دریای خزر علاوه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی باید به وضعیت زیست محیطی دریای خزر نیز توجه داشته باشند.»

جهانگیری افزود: «دومین دور اجلاس اقتصادی خزر در روسیه برگزار خواهد شد و ما امیدواریم که این اجلاس به اتخاذ تصمیمات بسیار مهمی منجر شود.»

لازم به یادآوری است، نخستین «اجلاس اقتصادی خزر» امروز، ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد ماه) در جمهوری ترکمنستان برگزار شده است. پیشنهاد برگزاری این اجلاس از سوی “قربان‌قلی بردی‌ محمدوف” رئیس جمهوری ترکمنستان در پنجمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر مطرح شد و مورد استقبال سایر روسای جمهوری پنج کشور ساحلی دریای خزر قرار گرفت.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.