شماره : 1379715
4 / 2 / 1403 - 20:55

آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در راستای اقدام‌های ضد ایرانی واشنگتن، امروز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با ایران خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که ۶ شخص و نهاد مرتبط با ایران را هدف تحریم‌ها قرار داده است.

این تحریم‌ها ۴ شخص و ۲ نهاد را هدف قرار داده است که به ادعای وزارت خزانه داری آمریکا مرتبط با ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی است که ۳ شخص و ۲ نهاد تحریم شده وابسته به فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه پاسداران هستند و یک شخص نیز با شرکت داده افزار آرمان ارتباط دارد.

علیرضا شفیعی نسب، کمیل برادران سلمانی و رضا کاظمی‌فر رحمان نام افرادی است که خزانه داری آمریکا آنها را مرتبط با فرماندهی سایبر الکترونیک سپاه پاسداران معرفی کرده است.

همچنین دو شرکت «داده افزار آرمان» و «مهرسام اندیشه ساز نیک» به عنوان نهادهای مرتبط با بخش یاد شده در سپاه پاسداران معرفی شدند درحالیکه حسین محمد هارونی نیز به علت ارتباط با شرکت اول تحریم شده است.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1379715 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:55:45
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1379716
4 / 2 / 1403 - 20:45

بزرگترین شگفتی آسیا: الهلال حذف شد

با وجود شکست در بازی برگشت اما العین موفق شد با برتری در مجموع دو بازی رفت و برگشت از سد الهلال بگذرد تا ضمن صعود به فینال لیگ قهرمانان، رؤیای ستاره پنجم تیم عربستانی را به باد بدهد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از ورزش سه، دیدار دور برگشت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا میان تیم‌های الهلال و العین به مصاف هم رفتند که این دیدار جذاب با وجود اینکه با برتری دو بر یک الهلال به پایان رسید، اما نماینده امارات موفق شد در مجموع دو بازی رفت و برگشت راهی مسابقه فینال شود.

تیم میزبان خیلی زود و در ثانیه ۴۳ صاحب یک ضربه پنالتی شد. پس از ورود مایکل به درون محوطه جریمه، او با تکل عجیب کوامه اوتون تعادلش را از دست داد و احمد العلی داور مسابقه، پس از بازبینی صحنه دستور به یک خطای پنالتی به سود الهلال داد که روبن نوس آن را به گل نخست بازی تبدیل کرد.

العین هم در ادامه موفق شد در کمترین زمان ممکن به گل تساوی برسد. روی حرکتی که خود اریک آغاز کرده بود، او توپ را به کاکو سپرد. ارسال زمینی این بازیکن در محوطه جریمه به یحیی نادر رسید و این بازیکن نیز اریک را صاحب فرصت کرد که شوت او با عبور از میان پاهای روبن نوس وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک مساوی شود.

آبی‌های ریاض نزدیک بود که در دقیقه ۲۵ به شکل اتفاقی به گل برسند. ارسال نوس به روی دروازه با ضربه سر احمد برمان، بازیکن العین، تغییر مسیر داد و توپ به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و این بازیکن خوش شانس بود که دروازه تیم خودش را باز نکرد. در ادامه نیز ضربه مایکل از بالای دروازه به بیرون رفت.

شاگردان هرنان کرسپو در دقیقه ۴۱ صاحب یک ضربه پنالتی شدند. پس از فرار تند و تیز سفیان رحیمی، این بازیکن مراکشی درون محوطه جریمه و پس از برخورد با حسان تمبکتی، سرنگون شد که داور پس از بازبینی صحنه، تصمیم خود را تغییر داد و این ضربه پنالتی را لغو کرد.

سالم الدوساری می‌توانست در وقت‌های پایانی نیمه نخست، حساب کار را دو بر یک کند، ولی او در موقعیت تک به تک تصمیم گرفت تا ضربه‌اش را چیپ بزند که توپ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت تا نیمه نخست با تساوی یک – یک به پایان برسد.

الهلال در دقیقه ۵۳ توانست به گل دوم دست پیدا کند. پرتاب بلند یاسر الشهرانی به روی دروازه با دفع ناقص احمد برمان همراه شد و توپ در ادامه در محوطه جریمه به سالم الدوساری رسید که شوت زمینی کاپیتان الهلال به گوشه دروازه رفت تا بازی دو بر یک شود.

مایکل در دقیقه ۵۹ یک موقعیت بی‌نظیر را به شکل عجیبی از دست داد. روی یک و دوی این بازیکن با ساویچ، وینگر ریز نقش برزیلی در موقعیت کاملا تک به تک ضربه‌اش را به جایی زد که خالد عیسی ایستاده بود و او با پاهایش توپ را دور کرد.

فرصت فوق العاده بعدی را ساویچ از دست داد. او در دقیقه ۶۳ و در محوطه جریمه صاحب توپ شد که ضربه او در آستانه ورود به دروازه با برخورد به کوامه اوتون به شکل عجیبی راهی کرنر شد. العین در دقیقه ۷۲ به گل تساوی دست پیدا کرد. پاس فلاح ولید با ضربه سر الخاندرو رومرو وارد دروازه شد ولی به دلیل حضور ولید در آفساید، این گل رد شد.

العین یک گل مردود دیگر نیز به ثمر رساند. ماتیاس پالاسیوس با حضور به موقع مقابل دروازه الهلال، گل تساوی را به ثمر رساند ولی به دلیل خطای چند ثانیه قبل سفیان رحیمی به روی حسان تمبکتی، این گل نیز مردود اعلام شد. العین روی واکنش دیدنی عیسی خالد در دقیقه ۸+۹۰، برتری خود را حفظ کرد. جایی که سنگربان العین موفق شد ضربه سر دیدنی علی البلیهی را راهی کرنر کند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1379716 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:45:50
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1378421
4 / 2 / 1403 - 20:40

تأکید رئیسی بر رسمی شدن تجارت غیر رسمی میان ایران و پاکستان

رییس جمهور از فعالان اقتصادی و تجار ایران و پاکستان خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان، با حضور در دانشگاه کراچی، در اجتماع جمعی از نخبگان، فرهیختگان، فعالان اقتصادی و علمای مذهبی این شهر، دیدارها و رایزنی‌های صورت گرفته میان مقامات دو کشور در اسلام‌آباد را در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علمی و فناوری میان دو کشور سودمند و مفید توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور فراتر از همسایگی، در تاریخ، تمدن، فرهنگ و اعتقادات مشترک دو ملت ریشه دارد و پیوندی ناگسستنی میان دو ملت ایجاد کرده است، افزود: ارادت دو ملت به شخصیت نامدار و نام‌آوری چون امام خمینی (ره) ناشی از روحیه خداخواهی، ضداستکباری و ضد استعماری ایشان است و مردم دو کشور امام راحل را مظهر خداخواهی، عدالت‌خواهی و شخصیتی می‌دانند که در مقابل زیاده‌خواهی نظام سلطه ایستادگی کرده و ملت بزرگ ایران را به پیروزی رسانده است.

رئیسی همچنین اقبال لاهوری را شخصیتی با روحیه ضداستعماری، ضداستکباری، عدالت‌خواه، استقلال‌طلب و مورد احترام جهان اسلام و مردم کشورهای ایران و پاکستان توصیف و تصریح کرد: شخصیتی چون محمدعلی جناح نیز به دلیل برخورداری از همین روحیات و خصوصیات به نماد استقلال‌خواهی و ظلم‌ستیزی مردم پاکستان تبدیل شد و مانند سایر شخصیت‌های ضداستکباری و عدالت‌خواه مورد احترام و توجه مردم دو کشور و ملل مسلمان بوده و خواهد بود.

رئیس جمهور با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، از جمله آزادی و استقلال‌خواهی گفت: با وجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب، مسئله آزادی قدس و احقاق حقوق ملت فلسطین همچنان مورد توجه و تاکید مردم ایران قرار دارد.

رئیسی با بیان اینکه تصور و تلاش آمریکا و برخی کشورهای غربی در راستای امنیت‌آفرینی برای رژیم صهیونیستی با عادی‌سازی روابط با برخی کشورهای منطقه با شکست راهبردی مواجه شده است، افزود: اساس رژیم صهیونیستی بر ظلم و تجاوز قرار دارد؛ اشغال و تجاوز بر اساس هیچ کدام از نظامات بین‌المللی برای اشغالگر و متجاوز مشروعیت و مالکیت ایجاد نمی‌کند، چه اشغال یک روز باشد و چه ۷۵ سال، به تصریح همه معاهدات بین‌المللی و نظامات حقوقی محکوم است و اشغالگر باید سریعا اخراج، محاکمه و مجازات شود.

رئیس جمهور مقاومت و ایستادگی را در برابر سازش و تسلیم، راهبردی به ثمر نشسته دانست و با اشاره به دستاوردهای مقاومت در برابر نظام استکبار و تجاوز و جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: راه‌حل رفع مشکلات جهان اسلام و جلوگیری از تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و ظلم‌های نظام سلطه وحدت و انسجام در امت اسلامی و پرهیز از تفرقه و جدایی است.

رئیسی با اشاره به راهبرد امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات جهان اسلام از طریق وحدت، انسجام و مقاومت، از شکوه برگزاری راهپیمایی روز قدس امسال در همه امت اسلامی و همینطور گسترش آن به کشورهای غیر اسلامی و مشارکت انسان‌های آزاده گفت و افزود: رژیم صهیونیستی با وجود حجم بی‌سابقه جنایاتش در غزه تا امروز به طور کامل شکست خورده، زیرا نتوانسته است به هیچ یک از اهداف اعلامی‌‌اش برسد و در مقابل این مردم مظلوم و مقاوم غزه هستند که با مقاومت خود پیروزی را در این میدان نصیب خود کرده‌اند.

رئیس جمهور جنایت رژیم صهیونسیتی در حمله به کنسولگری ایران در سوریه را ناشی از همین شکست و استیصال دانست و افزود: ملت ایران با پاسخ قاطع خود رژیم صهیونیستی را به شکل موثری تنبیه کرد.

رئیسی در ادامه با اشاره به بی‌عملی و ناکارآمدی سازمان‌های بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر و امنیت در جهان گفت: تلاش‌های برخی کشورها برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به توقف جنایاتش در غزه، بارها با حق وتوی آمریکا بی‌اثر شده و امروز سوال ملت‌های آزاده این است که آیا نباید نظامی عادلانه جایگزین این ساختار ناعادلانه شود که توانایی دفاع از مظلوم و نشاندن ظالم سر جای خود را ندارد!

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

رئیسی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به توافقات صورت گرفته میان ایران و پاکستان برای گسترش روابط در سطوح مختلف و هدف‌گذاری برای رسیدن حجم تبادلات تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در قدم اول، مرز بیش از ۹۰۰ کیلومتری دو کشور را فرصتی ارزشمند برای توسعه، رفاه و رونق مناطق مرزی دانست.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران با وجود همه تحریم‌ها و فشارها، پیشرفت‌های بزرگی در عرصه‌های علمی، فناوری و اقتصادی داشته است، ایران امروز را کشوری پیشرفته و فناور توصیف کرد که می‌تواند با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های متقابل با پاکستان گام‌های بلندی در تامین منافع و پیشرفت دو طرف بردارد.

رئیسی با تاکید بر اینکه تجارت غیر رسمی بین دو‌کشور باید به تجارت رسمی تبدیل شود، تحقق این هدف را نیازمند همکاری صمیمانه همه فعالان اقتصادی و تجار دو کشور دانست و از فعالان اقتصادی و تجار دو کشور خواست تلاش خود را برای بالفعل کردن ظرفیت‌های متقابل مضاعف کنند.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1378421 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:40:46
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1381715
4 / 2 / 1403 - 20:35

عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است

وزیر بهداشت، از اجرای آزمایشی عرضه اینترنتی دارو خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی، در حاشیه مراسم تجلیل از خادمان سلامت نوروزی، پیرامون اجرای طرح عرضه اینترنتی دارو، گفت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی است.

وی افزود: سکوهای اینترنتی فقط حمل دارو را عهده دار می‌شوند.

عین اللهی با عنوان این مطلب که طرح عرضه اینترنتی دارو فعلاً آزمایشی است، گفت: اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار نمی‌گیرد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1381715 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:35:53
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1380109
4 / 2 / 1403 - 20:30

صفحه نخست روزنامه ها/ چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین عناوین روزنامه های کشور را در این صفحه بخوانید

 

 

پایگاه خبری “ججین

عناوین اخبار روزنامه آسیا در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار اقتصادی در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اخبار صنعت در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه افکار در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد آینده در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد پویا در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد سرآمد در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد مردم در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه اقتصاد ملی در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه بازار کسب و کار در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ثروت در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه جهان اقتصاد در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه جهان صنعت در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه خوب در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه دنیای اقتصاد در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه سایه در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه صمت در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیهان در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه کیمیای وطن در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه نقش اقتصاد در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه همدلی در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه یادگار امروز در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشتعناوین اخبار روزنامه ابرار ورزشى در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت

عناوین اخبار روزنامه فوتبالز در روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1380109 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 20:30:46
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1383854
4 / 2 / 1403 - 11:14

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی به روندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس قانون اخراج مهاجران غیرقانونی که به این کشور وارد شدند را به روندا امضا کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پارلمان انگلیس دوشنبه شب  لایحه بحث برانگیزی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد پناهجویانی را که به طور غیرقانونی وارد انگلیس شده اند به رواندا اخراج کند.

براساس گزارش القدس العربی، پس از اینکه اعضای مجلس اعیان انگلیس این پیش نویس قانون را بار‌ها و بار‌ها برای اصلاح بازگرداند، در نهایت موافقت کردند که هیچ اصلاحیه اضافی در متن ارائه نکنند که اجازه تصویب آن را داد.

پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس روز دوشنبه تایید کرد که همه چیز برای اخراج پناهجویان به رواندا آماده است و  مهم نیست چه اتفاقی بیفتد  به محض تصویب لایحه بحث برانگیز پارلمان در این زمینه اتفاق خواهد افتاد.

نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی با هدف ارائه ابزاری که دولت برای سازماندهی این اخراج مهاجران غیرقانونی استفاده می‌کند، گفت که پرواز‌ها هر چه که باشد انجام خواهند شد.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1383854 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:14:49
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1382031
4 / 2 / 1403 - 11:02

سروده‌ای که رهبر انقلاب در آستانه عملیات «وعده صادق» خواندند

مهدی فضائلی سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، سروده‌ای را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند، منتشر کرد.

مهدی فضائلی عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در صفحه توئیتر خود، غزلی را که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یک بیت از آن را در آستانه عملیات وعده صادق در یک جلسه مرتبط خوانده بودند، منتشر کرد و نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

رهبر انقلاب ,

 

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1382031 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 11:02:28
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر
شماره : 1383944
4 / 2 / 1403 - 10:04

بازی کودکانه با سلاح در لرستان جان خاله ۱۴ساله را گرفت

فرمانده انتظامی خرم‌آباد از تیراندازی یک کودک پنج ساله به‌سمت خاله‌اش خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرهنگ نبی‌الله قاسمی با اشاره به حادثۀ تیراندازی منجر به فوت در  خرم آباد گفت: عوامل نیروی انتظامی ساعت ۱۷ عصر روز گذشته در پی اطلاع مرکز فوریت‌های ۱۱۰ مبنی‌بر یک فقره تیراندازی منجر به فوت در یکی از روستا‌های اطراف خرم‌آباد بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

او اضافه کرد: یک کودک پنج ساله بر اثر سهل‌انگاری شخص دارندۀ سلاح مجاز در حین بازی با سلاح به‌سمت خالۀ خود که حدود ۱۴ سال دارد شلیک و او بر اثر این حادثه فوت می‌کند.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد تأکید کرد: فقط افرادی که پروانه سلاح به‌نام آنها است مجاز به استفاده و نگهداری از سلاح هستند و در صورت بروز حوادث برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

او بیان کرد: از دارندگان سلاح مجاز درخواست می‌شود سلاح خود را دور از دسترس کودکان نگهداری کنند که شاهد بروز حوادث مرگبار نباشیم.

 


ثبت شده در سایت پایگاه خبری ججین طی شماره 1383944 توسط ججین و در روز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت 10:04:19
© Copyright 2024 https://jajin.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر