دریافت عوارض از گردشگران خارجی در مشهد تصویب شد

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در نشست روز دوشنبه خود دریافت عوارض از گردشگران خارجی را که به این شهر سفر می کنند به تصویب رساندند.

کد خبر : 92552
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 دی 1397 - 11:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد درباره این مصوبه گفت: بر اساس آن شهرداری مشهد مکلف است مستند به بند ۱۶ ماده ۸۰ قانون اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران و تبصره ۱ ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای یکبار در هر سال شمسی نسبت به دریافت ۱۰ یورو یا معادل آن بر مبنای نرخ پایان روز بازار ثانویه اعلامی از سوی بانک مرکزی، از گردشگران غیرایرانی به عنوان عوارض گردشگری اقدام کند.
محمدرضا حیدری افزود: به منظور توسعه زیرساختها و خدمات گردشگری شهر مشهد تا ۱۰ درصد عوارض وصول شده از گردشگران خارجی به مرجع وصول کننده(غیر از شهرداری) و تا ۱۰ درصد نیز به طرحهای مشترک شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی اختصاص می یابد.
وی ادامه داد: شهرداری مشهد می تواند با عنایت به حضور گردشگران غیرایرانی در حوزه سلامت و درمان ۱۰ درصد از کل مبلغ دریافتی بابت هزینه های درمان را(مازاد بر هزینه های درمانی گردشگر) از گردشگران خارجی استفاده کننده از خدمات بهداشتی و درمانی به عنوان عوارض برخورداری از خدمات درمانی در شهر مشهد دریافت نماید.
رئیس شورای شهر مشهد گفت: بر اساس این مصوبه تا ۱۰ درصد از عوارض وصولی به عنوان کارمزد به مراکز بهداشتی درمانی دریافت کننده عوارض مذکور اختصاص می یابد، همچنین اتباع غیرایرانی دارای کارت اقامت از پرداخت عوارض این مصوبه معاف هستند.
خراسان رضوی با محوریت مشهد پارسال میزبان ۳۱٫۵ میلیون گردشگر داخلی و حدود سه میلیون گردشگر خارجی از ۲۰ کشور جهان بود. در بخش گردشگری سلامت نیز تنها طی امسال تاکنون ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت عراقی در بیمارستانهای مشهد تحت درمان قرار گرفته اند.

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.