دایی: «رونالدو» رکوردم را بشکند ناراحت نمی‌شوم

«علی دایی» در مصاحبه با ایرنا با اشاره به نزدیک‌ شدن «کریستیانو رونالدو» به رکورد آقای گلی خود، اظهار داشت: از اینکه بازیکنی همچون رونالدو با یک‌دوجین افتخار در دنیای فوتبال، رکوردم را بشکند ناراحت نمی‌شوم.

کد خبر : 105072
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398 - 6:51

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، علی دایی بدون‌شک یکی از بهترین مهاجمان تاریخ قاره کهن محسوب می‌شودغ فوتبالیستی که گل‌های خاطره‌انگیزی برای فوتبال ایران به ثمر رسانده و سال‌ها است آقای گل فوتبال جهان نیز نامیده می‌شود.

اما حالا رکورد دایی در خطر شکسته شدن است…

رونالدو طی چهار سال گذشته ۳۳ گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رسانده و در مجموع او برای رسیدن به آمار کنونی خود تنها به ۹ سال زمان نیاز داشت و حالا که سزاوارانه قد برافراشته است، برای شرط‌بندی روی اینکه رونالدو نتواند در سال‌های پیش‌رو ۱۷ گل ملی دیگر به ثمر رسانده و رکورد دایی را بشکند، باید شجاعت زیادی داشته باشید؛ رکوردی که مهاجم ایرانی آن را تا دهه‌ها متعلق به خود می‌پنداشت.

علی دایی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایرنا از خطر شکسته شدن رکوردش توسط رونالدو، اوضاع پرسپولیس، عملکرد «گابریل کالدرون» و روزهای بدون فوتبالش حرف زد.

 روزهای بدون فوتبال برای علی دایی چگونه می‌گذرد؟

– خیلی خوب.

 جدی! واقعا همین طور است؟

حقیقت را می‌گویم، این فرصت در اختیار من قرار گرفته است تا به کارهای شخصی‌ام برسم و دارم از زندگی‌ام لذت می‌برم.

اما «علی دایی» عاشق فوتبال است و همیشه این موضوع را گفته؛ پس چطور از دوری فوتبال لذت می‌برد؟

– هر اتفاقی که در زندگی من افتاده به خواست خدا بوده است و به طور حتم آن بالایی این طور تصمیم گرفته‌ است که در این برهه از زمان مدتی از فوتبال دور باشم.

 خبرهایی شنیده می‌شد مبنی بر این که قرار است هدایت یک تیم خارجی را بر عهده بگیرید؛ آیا صحت داد؟

– چند پیشنهاد خارجی داشتم که هنوز آن‌ها راقبول نکرده‌ام و مشغول بررسی‌شان هستم؛ اگر شد که به عنوان مربی در خارج از ایران مشغول می‌شوم و اگر هم این تفاق رخ نداد خداوند را شکر می‌کنم و به کارهای شخصی‌ام می‌پردازم.

 از این‌که آن ماجراها در زمان حضورتان در سایپا رخ داد و باعث شد از فوتبال دور بیافتید ناراحت نیستید؟

– نه، چرا ناراحت باشم. هر اتفاقی که در زنگی ما انسان‌ها رخ می‌دهد حکمتی پشت آن نهفته است که باید بپذیریم.

نتایج پرسپولیس را در لیگ برتر دنبال می‌کنید؟

– از نتایج پرسپولیس در لیگ برتر باخبر هستم اما متاسفانه به جز نیمه دوم بازی این تیم مقابل تراکتورسازی بازی‌های این تیم را تماشا نکرده‌ام.

 پرسپولیس در این فصل مدعی قهرمانی در لیگ برتر خواهد بود؟

– پرسپولیس همواره مدعی قهرمانی در لیگ برتر بوده و خواهد بود و به طور حتم در لیگ نوزدهم نیز این اتفاق خواهد افتاد و قرمزپوشان شانس زیادی برای قهرمانی در لیگ خواهند داشت.

نظرتان درباره حضور کالدرون در پرسپولیس چیست؟ او موفق خواهد شد؟

– با تماشای یک نیمه از بازی پرسپولیس درباره کالدرون نمی‌توان نظر داد اما بی‌شک او در پرسپولیس کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. در چند سال اخیر پرسپولیس بر اساس تفکرات و رویکرد برانکو ایوانکوویچ در مسابقات به میدان رفته است و اندیشه‌ای او به طور حتم در این تیم باقی مانده است اما امیدوارم این مربی آرژانتینی در پرسپولیس موفق بوده و بتواند روزهای خوبی را برای هواداران پرسپولیس رقم بزند.

عملکرد تیم ملی در بازی با هنگ‌کنک را چطور دیدید؟

– این مسابقه را به دلیل حضور در مراسم عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین «ع» و یاران باوفایش نتوانستم تماشا کنم اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد تیم ملی در این بازی به پیروزی رسید و سه امتیاز کامل را به دست آورد.

 به نظر نمی‌رسد تیم ملی در این گروه کار سختی پیش رو داشته باشد؛  نظر شما در این مورد چیست؟

– قطعا همین‌طور است، تیم ملی از این گروه صعود خواهد کرد و شاید تنها رقیب جدی ما عراق باشد که در این چند ساله همواره رقیب سنتی ما بوده است. البته ایران توانایی شکست دادن این تیم را هم دارد.

 کریستیانو رونالدو روزبه‌روز در حال نزدیک شدن به رکورد شماست، به این موضوع چگونه نگاه می‌کنید؟

– رکورد برای زدن است؛ روزی من این کار را انجام دادم و روزی دیگر بازیکنی دیگر رکورد گل‌های ملی من را خواهد زد؛ موضوع خاص یا بزرگی نیست.

از این که رونالدو رکورد افسانه‌ای شما را بزند ناراحت نیستید؟

– نه چرا باید ناراحت شوم. رونالدو بازیکن بزرگی است که افتخارات زیادی را در دنیای فوتبال به دست آورده است و همین الان نیز در بهترین سطح آمادگی به سر می‌برد.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.