دامنه نوسان سهام از ۵ به ۲ درصد کاهش یافت

با تصمیم جدید سازمان بورس از روز شنبه (۱۷ اسفند) دامنه نوسان قیمت همه نمادهای بورسی و فرابورسی از ۵ به ۲ درصد کاهش می‌یابد.

کد خبر : 113242
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 اسفند 1398 - 11:58

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، در شامگاه روز چهارشنبه (۱۴ اسفند) سازمان بورس و اوراق بهادار با ابلاغ تصمیمی دیگر همچون سایر تصمیمات چند روز قبل خود از جمله محدودیت در دریافت کد معاملاتی و تغییر حجم مبنا اعلام کرد، از روز شنبه(۱۷ اسفند) دامنه نوسان قیمت همه نمادهای بورسی و فرابورسی از ۵ به ۲ درصد کاهش می‌یابد. ضمن این که امکان بازنگری هر سه ماه یکبار این تصمیم وجود داشته و دامنه نوسان شرکت‌های حاضر در بازار پایه قرمز هم همان یک درصد است.

همچنین تغییرات دامنه نوسان در مقاطع زمانی سه ماهه از زمان اجرا قابل بازنگری است. براین اساس با توجه به برقراری حجم مبنا در بازار‌های شرکت فرابورس، مقرر شد که مفاد ماده‌های ۲۵ تا ۲۸ از فصل هشتم گره معاملاتی دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، عینا در دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار ایران نیز اعمال شود.

البته این تصمیم ناگهانی سازمان بورس ممکن است مسئولان این سازمان را در برابر برخی انتقادها و سوالاتی قرار دهد از جمله این که چرا تنها در فاصله چند هفته که شرط و شروط داشتن مدرک تحصیلی را با هدف ورود بیشتر نقدینگی جهت دریافت کد معاملاتی برداشتند، حالا موانعی را برای ورود نقدینگی به بازار سهام تصویب و اجرایی می‌کنند؟

البته برخی کارشناسان نیز اخیرا از روند صعودی شاخص بورس و ورود افراد تازه کار به بازار سرمایه ابراز نگرانی کرده بودند.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.