خط و نشان همتی برای بانک ها/ دوران تخطی از مقررات به سر آمد

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها ، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها،بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص ، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و…به سرآمده است.

کد خبر : 103733
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 9:55

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در پست اینستاگرامی امروز خود تأکید کرد: بانکها توجه کنند که دوره تخطی برخی از آنها ، از مقررات ابلاغی و برخی نسبت ها،بویژه درصدهای سهامداری، اجرای حاکمیت شرکتی، اعطای برخی وامهای خاص ، خصوصاً به اشخاص و شرکتهای مرتبط و…به سرآمده است.

همتی ادامه داد:‌ بانکها بایددرچارچوب برنامه های بانک مرکزی برای اصلاح نظام بانکی، دستورالعمل ها و تصمیمات جدی و قاطعی که در بانک مرکزی اتخاذ وبه آنها ابلاغ خواهد شد، با جدیت تمام پی گیری واجرا نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام گرفته دربازار ارز تأکید کرد: همانگونه که فعالان اقتصادی و مردم آگاهی دارند ، بازار ارز پس از یک دوره سخت،که بیشتر از ناحیه فشارهای خارجی و تحریم های همه جانبه و انتظارات منفی ناشی از آن بود، در دوره اخیر،تدریجاً به سمت پایداری و پیش بینی پذیری حرکت می کند.

وی افزود: بنده همچنان بر عهد و برنامه یکسال پیش خود مبنی برصیانت از ذخایر بانک مرکزی پابرجا هستم وبه صورت فزاینده به تقویت آن اهتمام جدی دارم.

 


 

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.