فرشته طائرپور: سهم تک تک ما مدیون نشدن به کادر درمانی است

فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما که به همراه برخی سینماگران به تازگی با دکتر زالی دیدار داشتند درباره سهم هر شخصی در پیشگیری کرونا ویروس و درباره برخی مسایل مطرح شده در این جلسه سخن گفت.

کد خبر : 113719
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اسفند 1398 - 7:54

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، این هنرمند در پاسخ به این سوال ایسنا که در جلسه اخیر با دکتر زالی علاوه بر بحث‌های کرونایی، شما به ایشان بعنوان یک مسئول دولتی چه گفتید و از ایشان و دولت در این هفته‌های بحرانی که قرنطینه دارد بتدریج جدی تر می شود، مشخصا چه خواستید؟ گفت: دولت از یک طرف به مردم می گوید در خانه بمانند و بیرون نروند، از سوی دیگر تکالیفی بر عهده آنها گذاشته که مراجعه شان به بانکها و ادارات دولتی و پستخانه ها و مراکزی که جهت عادی سازی اوضاع!!! هنوز دایر هستند را ایجاب می کند. برای مثال سازمان امور مالیاتی از یکسو بموقع برگزاری هیئت های حل اختلافش را تعطیل کرد و تشکیل آنها را از اسفندماه به بعد از اردیبهشت۹۹ موکول کرد و مهلت کوتاه دریافت و بررسی مدارک مودیان را نیز تا اردیبهشت ۹۹ تمدید کرد، اما از سوی دیگر مهلت تهیه و پست دفاتر مالی را تمدید نکرده و هنوز مودیان مالیاتی فقط تا پایان اسفند فرصت دارند که این دفاتر را آنلاین سفارش دهند و پس از دریافت آنها را دستی به پستخانه ها ببرند و جهت پلمب، پست کنند. از یکسو همه فعالیت‌های تولیدی و تجارتی در بخش خصوصی دارند خسارت‌های جبران ناپذیری را تحمل می کنند، از سوی دیگر هراس از عدم انجام بموقع تکالیف قانونی و احتمال جریمه های سنگین در آینده، شهروندان قانونمند را نگران تر کرده است. تعویق وام بانکها هم قصه خود را دارند و هنوز کسی تجربه نکرده که عملا این تمهیل اجرا شده یا نه. قبض های عوارض و پسماند و نوسازی و آب و برق و گاز هم که مثل همیشه اسفند ماه مردم را به رگبار بسته اند. این مطالب باید همراه با هشدارهای مستدل شما به دولت انتقال داده شود تا با صدور دستوراتی شفاف و قابل اتکا، از نگرانی مردم کم کند. مردم وقتی به توصیه های قرنطینه ای شما عمل می کنند و سر کار نمی روند که در ازای آن از امتیازاتی ولو کوچک برخوردار شده باشند. هزینه این امتیازات برای دولت، حتما کمتر از هزینه افزایش موارد ابتلا در جامعه خواهد بود.

سهم تک تک ما مدیون نشدن به کادر درمانی است

طائرپور درباره سهم هر شخص در پیشگیری کرونا ویروس چقدر است؟ پاسخ داد: سهم تک تک ما، مدیون نشدن به تک تک پزشکان، پرستاران، کادر درمانی، اداری و خدماتی همه بیمارستانها و قرارگاه‌های ستاد بحران کرونا در وطنمان است که این روزها خیلی خسته اند، خیلی در خطر اند، خیلی نگرانند و بیشتر از همه ما دلشان می‌خواهد که در خانه هایشان و در کنار عزیزانشان پناه بگیرند و احساس کنند که بین آنها و کرونا، نه فقط یک ماسک، بلکه لااقل یک در ، فاصله است.

دیروز تعدادی از هنرمندان عرصه های سینما و موسیقی -به دعوت دکتر زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت بحران کرونا- در جلسه ای ۴ساعته با موضوع تعامل هنرمندان با این ستاد، جهت تشویق مردم به رعایت توصیه های ایمنی -بخصوص قرنطینه اختیاری- حضور پیدا کردند.
طبق آنچه از سوی فرشته طائرپور درباره این جلسه مطرح می‌شود:”خوشبختانه اقدامات سنجیده و مفیدی توسط این ستاد تاکنون صورت گرفته که اطلاع از آنها مایه دلگرمی بود.
از سوی دیگر، بررسی ها نشان می‌دهد که جهت رسیدن به مرحله اوج (پیک) این اپیدمی و عبور از آن -که شرط رسیدن به مرحله ای است که ویروس تضعیف شده و ابتلا به آن کمتر خطر دارد- ابتدا باید مرحله قبل از اوج را به طور کامل طی کرد.
این مرحله حساس، همان قرنطینه اختیاری و جدیت مردم در عدم خروج از خانه هایشان است؛ به همان جدیتی که در چین یا ایتالیا شاهد بوده و هستیم.
واقع بینانه که نگاه کنیم جای شکر دارد که برای مقابله با این دشمن منحوس، عجالتا فقط کافیست که:
*در سایت سلامت نام نویسی کنیم، *از خانه بیرون نرویم,
*دستهایمان را با آب و همین صابون های معمولی مرتب بشوییم،
*مایعات گرم بنوشیم،
*عادتهای معاشرتی و تفریحی خود را صرفا برای چند هفته، تغییر دهیم.

بی اعتنایی‌های فردی و جمعی به این راه حل های ساده، بی تردید ما را وارد مراحل خطرناک تر و خسارت بارتری خواهد کرد که دیگر راه های عبور از آنها، به این سادگی ها نخواهد بود.”

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.