حضور«اسد» در کشورمان مثل بمب در منطقه صدا کرد

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: باید نسبت به آگاه سازی ملت در خصوص افتخاراتمان اقدام کنیم و آنچه را دشمن به عنوان پیروزی ما نام می برد به اسم عزت ملی در کام ملت شیرین کنیم.

کد خبر : 95674
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 اسفند 1397 - 7:46

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، سردار قاسم سلیمانی چهارشنبه شب در همایش “رسالت های حوزه و گام دوم انقلاب اسلامی” که به همت مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با بیان اینکه امام راحل اسلام ناب را تبیین، سپس تفاوت اسلام ناب محمدی(ص) و آمریکایی را نیز مشخص کردند و هم چنین خطراتی که این اسلام ناب را تهدید می کند را تبیین فرمودند، افزود: حوزوی، در سطح کلی یا شأن انقلابی دارد یعنی لباس جهاد برای دفاع از اسلام را به تن کرده است، یا ایمان به اسلام دارد؛ که در هر دو صورت یعنی اگر حوزویان هرکدام از این دو جایگاه را داشته باشند نمی توانند نسبت به نظامی که تنها نظامی است که اسلام ناب را حمایت می کند بی تفاوت باشند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه در حوزه و دانشگاه خلاء جدی تبیین و ترویج تفکر امام راحل و مقام معظم رهبری وجود دارد، بیان کرد: شأنی از شئون اجتماعی، سیاسی، انقلابی، دینی و … وجود ندارد که توسط امام و مقام معظم رهبری تبیین نشده باشد اما این دو جایگاه اصیل پرورشی و تربیتی هنوز به عنوان مبنای اصلی تربیت قرار نگرفته است.

وی با بیان اینکه بین نظام و اسلام ارتباط تنگاتنگی ایجاد شده است، تصریح کرد: اگر این نظام آسیب ببیند هیچ چیز از اسلام باقی نمی ماند و اجازه برگشت مجدد نخواهند داد و به عبارت دیگر ایرانی باقی نمی ماند چراکه انقلاب، یک خیزش اسلامی ایجاد کرد.

فرمانده نیروی قدس سپاه در خصوص تاثیر انقلاب بر اسلام عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی حرکت های اسلامی در جوامع مسلمان ایجاد شد؛ حرکت های اسلامی در فلسطین محور مقاومت و پیروزی شد؛ هیچگاه تصور چنین پیروزی برای غزه گمان نمی رفت و به طور کلی این تصور در گذشته در کل جهان عرب وجود نداشت ولی فلسطین با مقاومت برگرفته از مقاومتی که قبل از آن در جبهه مکتب تشیع شکل گرفته بود در غزه، ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به تسلیم کردند.

وی تصریح کرد: همین که کابینه رژیم صهیونیستی از هم پاشید و به سمت انتخابات زود هنگام رفتند نتیجه تاثیر اسلام و انقلاب اسلامی بود؛ جریان اسلامی با صراحت نسبت به تسلیح و تجهیز و مقاومت خود فعالیت می کند پروایی نیز ندارد.

فرمانده سپاه قدس گفت: مهمترین هنر امام آوردن پشتوانه اسلام برای ایران بود و دلیل عدم شکنندگی و انسجام ایران نیز همین است. لذا آن چیزی که به عنوان اسلام و مذهب مطرح می کنیم نه تنها منافاتی با منافع ملی و ایران ندارد بلکه به احسن وجه تضمین منافع ملی است؛ منافع ملت ایران که منافع نظام اسلامی است حتما منافات با اسلام و مذهب ندارد، لذا به همین دلیل موضوع پیوسته مورد تاکید مقام معظم رهبری در همه مباحث، منافع ملی است. وقتی این مساله به خوبی تبیین نمی شود دو تصور، یکی ایرانی و یکی ایران اسلامی شکل می گیرد که درست نیست.

سردار سلیمانی با اشاره به اقتدار ایران اسلامی عنوان کرد: اسلام به ایران قدرت و اقتدار داد، این اقتدار در منطقه و جهان به دلیل وجود انسان های فداکار است. قدرت و اقتدار دو مقوله جدا هستند امروز عربستان و قطر قدرت اقتصادی و سلاح دارند یا کشوری مثل ژاپن تکنولوژی و قدرت اقتصادی دارد اما اقتدار ندارند، در مقابل می‌بینیم که برای مثال شهید مدرس در مقابل رضاخان قدرت مادی و ظاهری نداشت اما به رغم اینکه تنها بود اقتدار داشت.

وی اراده و انسان های فداکار را مولفه های اقتدار ایران دانست و گفت: ما کشوری هستیم که اراده استفاده از قدرت را داریم و همچنین ایران مملو از انسان های فداکار است که در جریان مدافعان حرم شاهد آن بودیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه بشار اسد قهرمان عرب شد،  اظهار کرد: قهرمانی عرب بدون اتکا به نظام اسلامی امکان‌پذیر نبود. نظام اسلامی توانسته ایران را در ابعاد گوناگون سربلند کند.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: ما باید نسبت به آگاه سازی ملت در خصوص افتخاراتمان اقدام کنیم و آنچه را دشمن به عنوان پیروزی ما نام می برد به اسم عزت ملی در کام ملت شیرین کنیم. اینکه دنیای عرب حضور بشار اسد در کشورمان را جشن پیروزی نامگذاری کردند و این حضور همانند بمب در منطقه صدا کرد باید برای مردم ما در ایران تبیین شود.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.