حسین هدایتی مصداق بازیکن خائن است

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حسین هدایتی و ١٠ متهم دیگر دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی صبح امروز به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام برگزار شد.

کد خبر : 97410
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فروردین 1398 - 6:57

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، در ابتدای دادگاه، قاضی مسعودی مقام با اعلام اینکه حسین هدایتی، متهم ردیف اول این پرونده در جلسه گذشته آخرین دفاع خود را بیان کرده، از سید مهدی موسوی نژاد متهم ردیف دوم این پرونده خواست تا برای بیان آخرین دفاع خود در جایگاه حاضر شود.

درخواست هدایتی برای طرح مطالب دیگری بعد از آخرین دفاع

با اعلام این مطلب از سوی قاضی، هدایتی از ریاست دادگاه خواست تا به او زمان بدهد تا بتواند مطالب دیگری را مطرح کند.

این درخواست متهم اول پرونده با مخالفت قاضی مسعودی مقام مواجهه شد و وی گفت: شما در جلسات گذشته ۵ ساعت از خود دفاع کرده‌اید و در جلسه پیشین هم آخرین دفاع را از شما گرفته‌ایم. سی دی شما ملاحظه شده، استنادات خود را ارائه داده‌اید و یک لایحه را هم امروز آورده‌اید که آن هم بررسی خواهد شد.

هدایتی در شبکه‌های معاند نظام و کانال‌های فضای مجازی باعث بازنشر اکاذیب و دروغ‌هایی علیه نظام شده است

هدایتی با بزرگ‌نمایی میزان وجوهی که در ورزش هزینه کرده‌، می‌خواهد مسیر دادگاه را منحرف کند

در این بخش از دادگاه، سید مهدی موسوی‌نژاد با حضور در جایگاه در دفاع از خود گفت: مطالب مطرح شده علیه اینجانب فاقد دلیل بوده و هدایتی در شبکه‌های معاند نظام و کانال‌های فضای مجازی باعث بازنشر اکاذیب و دروغ‌هایی علیه نظام شده است.

وی افزود: هدایتی با حیف و میل اموال بانک برخلاف قانون تلاش کرده با بزرگ‌نمایی میزان وجوهی که در ورزش هزینه کرده‌ است، مسیر رسیدگی دادگاه را منحرف کند.

هدایتی مصداق بازیکن خائن است

متهم ردیف دوم این پرونده خطاب به حسین هدایتی گفت: شما باید در خصوص ٢ هزار میلیارد تومان از سال ٩٢ تاکنون با لحاظ شاخص تورم کالاهای سرمایه‌ای مانند دلار، مسکن و خودرو پاسخگو باشید و در قبال لطمه‌ای که به کارآفرینان و تولیدکنندگان و مدیران زدید، جواب دهید.

این سخنان موسوی نژاد با واکنش قاضی دادگاه مواجه شد که گفت: فقط از خود دفاع کنید.

موسوی نژاد اما در ادامه مجددا خطاب به متهم ردیف اول پرونده، وی را مصداق بازیکن خائن یاد کرد که این بار هم قاضی مسعودی مقام در واکنش گفت: توهین نکنید! خائن، توهین است. شما در چارچوب اتهامات خود دفاع کنید. اقدامات خودتان را توجیه کنید که چه میزان مداخله داشته‌اید. شما باید آخرین دفاع را داشته باشید نه اینکه با نفی دیگران خود را اثبات کنید.

قاضی: آقای هدایتی امضای پسر شما در اسناد موجود است

موسوی نژاد ادامه داد: در نامه‌های ذوب نورد آرتین و طراحی‌پویان پاسارگاد به هدایتی در خصوص تسویه تسهیلات و مالیات‌های مرتبط اعلام نموده‌اند که مراتب را اعلام کند، رونوشت‌ نامه‌ها هم موجود است، هدایتی در جلسه اول اعلام کرده شرکت‌ها متعلق به آقای یقینی است اما براساس نامه‌هایی که مدیران شرکت‌ها به هدایتی و بانک اعلام کرده‌اند، تمام شرکت‌ها متعلق به هدایتی بوده که خریداری شده است.

با بیان این اظهارات از سوی موسوی‌نژاد، هدایتی خطاب به وی گفت: تاریخ نامه‌ها را بگویید.

موسوی نژاد در واکنش، نامه‌هایی را به ریاست دادگاه تقدیم کرد که مسعودی مقام با ملاحظه آنها خطاب به هدایتی گفت: نامه‌ها تاریخی ندارد.

وی همچنین از هدایتی پرسید: علی هدایتی کیست؟ امضای پسر شما در اسناد موجود است.

هدایتی پاسخ داد: آیا نامه‌هایی که تاریخ ندارد، برای شما معتبر است؟

قصد هدایتی از اخذ تسهیلات، هزینه‌کرد در محل عقود بانکی نبوده است

در ادامه موسوی نژاد گفت: بانک سرمایه در خصوص مکاتبات ارسالی طی تماس تلفنی با دفترخانه اعلام کرده که بانک فاقد بضاعت مالی است و در سررسید ١١ ماهه دفترخانه ۴ نامه به بانک می‌زند که براساس املاک ترهینی موظف است ارجاعیه بفرستد و هزینه باید سیستمی پرداخت شود اما بانک در ادامه از پرداخت ۶۵٠ میلیون تومان در مقابل ٧٠٠ میلیارد تومان امتناع می‌کند.

وی افزود: در خصوص تسهیلات مشارکت مدنی اخذ شده در ٨ فقره چنانچه موضوع امر ساخت و ساز باشد، تسهیلات بصورت اقساطی است و با عدم لحاظ تسهیلات مشارکت مدنی توسط آقای هدایتی و عدم نظارت بانک سرمایه و روابط نامشروع وی هزینه‌کرد در محل‌هایی دیگر صورت می‌گیرد و موجب اتلاف منابع مالی بانک می‌شود.

متهم ردیف دوم این پرونده تاکید کرد: قصد آقای هدایتی از اخذ تسهیلات، هزینه‌کرد در محل عقود بانکی نبوده و در عمل، به ابزاری برای خروج منابع تبدیل شده است.

یک ریال بدهی ندارم

وی ادامه داد: در یک فرآیند غیرقانونی متقابل بین هدایتی و بانک سرمایه، آقای هدایتی با توسل به نفوذ و اقدامات غیرقانونی و عقد صوری اقدام به اتلاف منابع بانکی و هزینه در محل اهداف دیگری نموده است. ایشان با اختفای دارایی‌های ایجاد شده در اثر استفاده از منابع بانکی سعی در فرار مسئولیت قانونی خود دارد.

متهم افزود: بنده حسب استعلام بانک مرکزی یک ریال بدهی ندارم. ادعای آقای هدایتی مبنی بر تقدم اسناد بر مباهی نامه واهی است چرا که سمن کارسان پیش از اخذ تسهیلات به من داده شده بود و دریافت دو فقره ضمانت‌نامه سه ماه بعد ترهین اسناد صورت گرفت و مبلغ معامله از ١٢۵ میلیارد تومان به ٨۵ میلیارد تومان تبدیل شد.

ارسال تصاویر مباهی‌نامه‌ها و اخذ رسید از بانک سرمایه نمایان‌گر اطلاع مدیران بانک بوده است

موسوی‌نژاد گفت: کلیه کارشناسی‌های صادره از سال ٨٨ تا سال ٩٢ فیمابین اینجانب و آقای هدایتی است و کارشناسی‌ها قبل مباهی نامه‌ها و برای پیش فروش پروژه‌ها بوده و کارشناسی‌های صورت گرفته توصیفی جهت گران‌نمایی نبوده است و همچنین تفاوت فاحشی میان قیمت‌های مندرج در کارشناسی‌های صادره وجود دارد.

وی ادامه داد: ارسال تصاویر مباهی‌نامه‌ها و اخذ رسید از بانک سرمایه نمایان‌گر اطلاع مدیران بانک بوده که بر اساس مباهی‌نامه ٧٠ درصد آن یعنی ١٠٠ میلیارد تومان باید به ایشان تسهیلات پرداخت می‌شد.

متهم افزود: بنده بابت امتیازات ماخوذه قبلی از آقای هدایتی وجهی دریافت ننمودم. کارشناسان رسمی در اظهارنظر خود در صورتیکه عنوان جزائی داشته باشند، باید در محاکم جزائی پاسخگو باشند و اگر تخلف داشته باشند باید در محاکم کارشناسان رسمی پاسخگو باشند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.