حرم حضرت رضا(ع) امسال پذیرای زائران نوروزی نخواهد بود

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، این آستان مقدس در ایام نوروز پذیرای زائران نخواهد بود.

کد خبر : 113658
تاریخ انتشار : جمعه 23 اسفند 1398 - 18:59

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری تسنیم، مصطفی فیضی  با اشاره به شرایط بحرانی کشور و شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: به منظور همراهی با مسئولان بهداشت، سلامت و درمان کشور که امروزه در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، با عذرخواهی از پیشگاه حضرت امام رضا(ع) و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی با توجه به شرایط به وجود آمده در ایام نوروز پذیرای زائران و مجاوران حرم رضوی نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس ویژه برنامه‌های مناسبتی ایام عید نوروز حرم مطهر رضوی به صورت غیر حضوری و از طریق شبکه‌های سیما بدون وقفه و به صورت زنده پخش خواهد شد و اغلب برنامه‌های مناسبتی حرم مطهر از جمله شهادت امام کاظم(ع)، عید نوروز و ولادت ائمه معصومین(ع) به فراخور همان روز به صورت مستقیم از طریق رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.

فیضی در بخش دیگر از سخنانش از همراهی بزرگان، علمای استان و طلاب در شرایط بحرانی کنونی قدردانی کرد و افزود: توصیه و تاکیدات علما و بزرگان بر توجه و رعایت دستورات بهداشتی و ایمنی ابلاغی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوطه است و رعایت مسائل بهداشتی را الزامی می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی، اردات به حضرت امام رضا(ع) زمان و مکان ندارد و دل‌های‌ تمامی مومنان مزار بزرگان و معصومین(ع) است از همین رو در این شرایط ضروری است زائران و مجاوران گرامی از راه دور ارتباط قلبی، عاشقانه و خاضعانه با معصومین(ع) برقرار کنند تا انشاءالله شفاعت این بزرگوران شامل حال همگان شود.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه بارگاه منور رضوی را همچنان دارالشفاء می‌دانیم، بیان کرد: در شرایط کنونی لزومی ندارد که صرفاً با حضور در این مکان مقدس خواسته‌ها و حوائج خود را بیان کنیم بلکه زائران، عاشقانه و با دلی آکنده از محبت معصومین(ع) بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانند حاجت خود را خدمت معصومین(ع) قلبا با این حضرات مطرح کنند.

فیضی تصریح کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده در کشور به هیچ عنوان به مبانی اعتقادی مردم خدشه‌ای وارد نخواهد شد و حتی از گذشته محکم‌تر و جدی‌تر به ولایت و اهل بیت(ع) اعتقاد داریم اما شرایط از لحاظ عقل و منطق حکم می‌کند دستگاه‌های اجرایی را همراهی کنیم تا انشاءالله از شیوع این ویروس و ابتلاء مردم به آن جلوگیری کنیم که قطعا رضایت حضرت رضا(ع) را به دنبال خواهد داشت.

 


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.