حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد: به‌‌کارگیری جوانان در مسئولیت‌ها موجب رفع مشکلات اقتصادی می‌شود

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر موضوع توجه به جوانان و نیروی جوانی تأکید کرده‌اند، گفت: به‌‌کارگیری جوانان در مسئولیت‌ها موجب رفع مشکلات اقتصادی می‌شود.

کد خبر : 99110
تاریخ انتشار : جمعه 27 اردیبهشت 1398 - 9:43

 

به گزارش پایگاه خبری “ججینبه نقل از خبرگزاری تسنیم،  حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های اول این نماز در سخنانی، گفت: در مسیر تقوا و آراستگی به ایمان گام برداریم و راه حرکت به سمت قله‌‌های عزت و اقتدار را در پرتو تقوا هموار کنیم، به‌‌کارگیری جوانان در مسئولیت‌ها موجب رفع مشکلات اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به فراضی از بیانیه گام دوم که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین شده است، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر موضوع توجه به جوانان و نیروی جوانی تأکید کرده‌اند؛ اگر به کسی مسئولیتی دادیم ما باید پاسخگو باشیم، اگر اینگونه عمل کنیم به سرعت همان‌گونه که مشکلات دفاع مقدس حل شد، مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هم حل خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه شایسه‌سالاری فلسفه امامت و نظام مبتنی بر حاکمیت فقیه عادل، صالح، مدیر و مدبر است، گفت: اهل علم می‌گویند که ولایت‌فقیه یعنی ولایت عدالت و باید در جامعه ولی‌فقیه شایسته‌سالاری مدنظر قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: مدیران ما گاهی مسئولان تراز اول را رصد و انتخاب نمی‌کنند و حتی تفویض اختیار هم نمی‌کنند که یکی از آسیب‌های بروکراسی عدم تفویض اختیار به مدیران است، باید اختیارات در چارچوب‌های مدون و قانونی به مدیران میانی تفویض شود.

وی بر لزوم به‌کارگیری جوانان شجاع، انقلابی باهوش و با انگیزه و پرکار تأکید کرد و افزود: پس از انتخاب، باید به این جوانان اختیارات تفویض شود و نظارت و پیگیری هم بر کار آنان صورت گیرد، تفویض اختیار به معنای عدم نظارت نیست.

خطیب نماز جمعه تهران دیگری از سخنانش تصریح کرد: جامعه انقلابی باید آراسته به احسان باشد، باید دست یکدیگر را بگیریم و عصای دست یکدیگر در تأمین نیازهای اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: باید به یاری یکدیگر بشتابیم، یک جامعه اهل پرخاش و ستیزه‌جو در تراز قرآن نیست، روح دین، احسان به بندگان خدا و خدمت به انسان‌ها است.

 


 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.