حادثه غرق شدن ۳ دختر بچه در منطقه دشتیاری

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان از حادثه غرق شدن ۳ دختربچه در منطقه دشتیاری خبر داد.

کد خبر : 99931
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 خرداد 1398 - 11:59

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، علی مرادی ضمن ابراز تاسف از این حادثه گفت: این ۳ دختربچه به نام‌های منیره و مریم خدمتی و یسرا دلشب از روستای کموبازار هستند که برای برداشت آب به داخل هوتگ افتاده و غرق شدند.

وی افزود: این حادثه هیچ ربطی به آموزش و پروش ندارد چرا که مدارس این استان به دلیل قرار گرفتن در منطقه گرمسیری در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه تعطیل شده‌ است.

مرادی ادامه داد: ما می پذیریم که این دانش آموزان در طول سال تحصیلی گذشته در مدارس تحت نظارت آموزش و پرورش مشغول به تحصیل بوده اند ولی غرق شدنشان داخل گودال ربطی به آموزش و پرورش ندارد.

وی تصریح کرد: هوتک نام گودال مصنوعی و یا طبیعی نسبتاً بزرگی در روستاها است که آب حاصل از بارندگی‌ها در آن هدایت و جمع آوری شده و در طول سال به مصارف کشاورزی و آشامیدنی انسان و حیوانات اهلی و وحشی می‌رسد، این گودال در زبان بلوچی در منطقه بلوچستان به هوتِگ مشهور است.

وی عنوان‌کرد: امیدوارم مسئولان دستگاه‌های خدمات‌رسانی به فکر بوده و بعد از گذشت چهل سال از انقلاب با مسئولیت‌های‌شان آشنا شوند چرا که اگر آب این منطقه لوله کشی بود قطعا ما شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم و این ۳ کودک جان‌شان را از دست نمی دادند.

روستای کموبازار یا ولی محمد بازار در ۲ کیلومتری شهر پلان واقع شده و پلان در ۷۰ کیلومتری چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.