جوان گمشده و معلول ایلامی در افغانستان پیدا شد

چندی پیش خبری مبنی بر گم شدن جوان معلول ایلامی در رسانه‌ها منتشر شد که بعدا مشخص شد طی اشتباه دستگاه قضایی استان لرستان این فرد به افغانستان منتقل شده است.

کد خبر : 109215
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 آذر 1398 - 10:03

 

پایگاه خبر ججین

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین” به نقل از خبرگزاری فارس، حامد آس شهروند معلول ایلامی دو هفته پیش سوار بر موتور سیکلت از منزل خارج که در یکی از استان‌های همجوار توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود.

بر اساس اعلام خانواده این معلول، وی پس از اینکه مورد تحقیقات پلیس قرار می‌گیرد و هیچ پاسخی به علت ناتوانی در بیان ارائه نمی‌دهد با تصور اشتباه اینکه وی تبعه خارجی است به کشور افغانستان تبعید می‌شود. این موضوع از طریق خانواده این معلول در فضای مجازی اعلام و با مراجعه به بهزیستی ایلام و دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای پیدا کردن این معلول اقدام شد.

جستجو برای پیدا شدن حامد آس ادامه دارد

در این راستا زهرا همتی، مدیر کل بهزیستی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: نامبرده ۲ هفته پیش سوار بر موتورسیکلت از منزل خارج شده و در خرم‌آباد دستگیر می‌شود.

وی افزود: این جوان ۲۰ سال سن دارد که دارای مشکل شنوایی هم هست، به همین منظور که پلیس گمان می‌کند وی یک تبعه افغانی است او را به افغانستان تبعید می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تصریح کرد: این مساله روز گذشته از طریق خانواده این معلول در فضای مجازی اعلام و با مراجعه این خانواده صبح امروز این دستگاه برای پیدا کردن این معلول وارد کار شد.

گفتنی است، دادگاه استان لرستان به این دلیل که حامد آس شبیه اتباع افغانی است به اسم «باباخان» وی را به کشور افغانستان منتقل کردند.

انتقال آس به افغانستان تکذیب می‌شود

در ادامه معاون رئیس کل دادگستری لرستان و رئیس ارتباطات دادگستری لرستان در گفت‌وگویی ضمن تکذیب این موضوع گفتند: در دستگاه قضایی لرستان و مرکز استان (خرم آباد) هیچ گونه پرونده‌ای تحت عنوان «حامد آس» یا مشابه اسم وی تشکیل نشده و هیچ یک از همکاران قضایی به اینگونه پرونده‌ای رسیدگی نکرده‌اند.

حامد جوان معلول ایلامی دقایقی پیش پیدا شد 

حامد آس، جوان معلول ایلامی که در یک اشتباه به کشور افغانستان فرستاده شده بود دقایقی قبل با تلاش‌های صورت گرفته در شهر هرات افغانستان پیدا شد.

پدر حامد آس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: دقایقی پیش یک نفر که مامور پیدا کردن او شده بود از هرات افغانستان با بنده تماس گرفت و پیدا شدن جوانم را اطلاع داد.

وی افزود: برادر و برادر زاده‌ام برای پیدا کردن حامد عازم هرات شدند.


 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.