جنگ به ما آموخت در زمان سختی همه درکنار هم بایستیم

رییس جمهور یادآور شد:پیام انقلاب ما از روز اول پیام برابری برادری و دوستی و حسن همجواری بوده و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است .

کد خبر : 85746
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 5:53

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین“، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز طی سخنانی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس که در جوار حرم امام راحل برگزار شد، با بیان اینکه باید از حضور پرشکوه مردم در مراسم عزاداری سالار شهیدان به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، سپاسگزاری کنم، اظهار کرد:همه ما مدیون خون شهیدان کربلا هستیم. ما در سالروز آغاز دفاع مقدس هستیم و پیام انقلاب ما از روز اول پیام برابری برادری و دوستی و حسن همجواری بود و جمهوری اسلامی ایران هیچگاه آغازگر جنگ نبوده است و این دیگران بوده اند که به سرزمین ما و تمامیت ارضی و استقلال ما هجمه آورده اند و ما تنها از ملت مان و سرزمین مان دفاع کرده ایم.

وی افزود: ملت ایران ملتی بوده است که مدافع حقوق خود بوده و به همین دلیل ملت  توانست از همه پیچ و خم های سخت دوران هشت سال دفاع مقدس عبور کند. در همان روزهای اولیه جنگ عراق شهرهای مسکونی و مردم بی دفاع ما را زیر حملات موشکی خود قرار می داد که نمونه روشن آن شهر دزفول بود که بعثی ها از ایستادگی و مقاومت و ایثار دزفولی ها به شدت عصبانی بود در حالی که در ماه های متوالی خانه های آنان زیر موشک باران عراق قرار داشت.

رئیس جمهوری با بیان اینکه عراق در جنگ از بمب های شیمیایی استفاده کرد و اسرای ما را شکنجه داد، گفت: برخلاف همه این جنایات جنگی هیچ قدرتی در جهان و هیچ سازمان بین المللی در برابر این تجاوز از ما دفاع نکردند.

روحانی تاکید کرد: جنگ هشت ساله به ما آموخت که در زمان سختی همه درکنار هم بایستیم و پیرو رهبری باشیم و به مسئولان اعتماد داشته باشیم و بدانیم که در نهایت قطعا پیروز خواهیم شد.

 

 

 

 



 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.