جلسه تعیین تکلیف عوارض طرح زوج و فرد تهران برگزار می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اختلاف نظر به وجود آمده درخصوص موضوع عوارض محدوده طرح زوج و فرد در پایتخت اعلام کرد که جلسه ویژه ای با حضور اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا و نیز مدیران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار می شود.

کد خبر : 94045
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 بهمن 1397 - 6:24

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، محسن هاشمی روز سه شنبه پیش از شروع جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه ویژه این موضوع بررسی و درباره آن تصمیم گیری می شود.
درحالی که مدیران شهرداری اعلام کرده اند اخذ عوارض برای ورود خودروها به محدوده زوج و فرد پایتخت قانونی است، مسئولان پلیس و نیز فرمانداری گفته اند که این کار غیرقانونی است.
معاون عمرانی فرمانداری تهران گفته است: ما اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد را تایید نکرده ایم؛ در مصوبه سال گذشته ضریب نیم را حذف کردیم و اخذ عوارض تنها برای محدوده طرح ترافیک در نظر گرفته شده و تردد در محدوده زوج و فرد مثل سال های گذشته است.
این درحالی است که شهردار پایتخت دیروز اعلام کرد دریافت عوارض از محدوده زوج و فرد قانونی است چون این طرح به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و فرمانداری هم با آن اعلام مخالفت نکرده است.
معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز دو روز پیش اعلام کرد که قرار است هفته جاری شورای ترافیک پایتخت درباره جایگزینی طرح زوج و فرد به حلقه دوم طرح ترافیک تصمیم بگیرد.
به گزارش ایرنا حتی در صورت تایید این طرح در شورای ترافیک، آن را شورای اسلامی شهر تهران باید تایید کند و به تایید فرمانداری نیز برسد.
اینک دو محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک در شهر تهران برای کنترل تردد خودروها وجود دارد که طرح ترافیک عمدتا مناطق مرکزی پایتخت را در بر می گیرد و تنها دارندگان مجوز درصورت پرداخت هزینه (عوارض) می توانند وارد آن شوند؛ طرح زوج و فرد مناطق دیگری از شهر و عمدتا در حوالی منطقه طرح ترافیک را شامل می شود که خودروها می توانند براساس رقم آخر پلاکشان در روزهای فرد و زوج وارد آن شوند.

 


 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.