تولد نوزادان در فضا ممکن می شود

آزمایشی جدید نشان می دهد میکروگرانش تاثیری بر نمونه اسپرم های یخ زده ندارد و به این ترتیب می توان در آینده بانکی از اسپرم در فضا ایجاد کرد. به این ترتیب نوزادان می توانند در فضا متولد شوند.

کد خبر : 101027
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 9:42

 

به گزارش پایگاه خبری “ججین، شواهد علمی جدید نشان می دهد اسپرم انسان می تواند در فضا و بدون جاذبه زمین زنده بماند.

یک پژوهش اولیه نمونه هایی از اسپرم ها را در معرض میکروگرانش قرار داد. نتیجه این آزمایش نشان داد این اسپرم ها هیچ تفاوتی با نمونه های زمینی ندارند. این یافته نشان می دهد در آینده می توان یک بانک اسپرم در فضا ایجاد کرد. این آزمایش ها با استفاده از نمونه های اسپرم یخ زده انجام شده اند.

«مونتسرا بوادا» از مرکز Dexeus Women’s Health در اسپانیا نتایج این تحقیقات را در اجلاسی در اتریش ارائه کرد.

بوادا در این باره می نویسد: برخی مطالعات نشان دهنده کاهش قابل توجه تحرک نمونه اسپرم انسان در فضا هستند. اما تاکنون هیچ گزارشی از تاثیرات میکروگرانش روی نمونه اسپرم های یخ زده مشاهده نشده است. بنابراین می توان آنها را از زمین به فضا منتقل کرد.

البته نمونه اسپرم های یخ زده در اصل به فضا ارسال نشدند بلکه آنها در یک هواپیمای آئروباتیک قرار داده شدند که در فواصل کوتاه وضعیت میکروگرانش را شبیه سازی می کرد. در هر بار شبیه سازی نمونه ها به مدت ۸ ثانیه در وضعیت مشابه فضا قرار گرفتند.

نتایج این آزمایش هیچ تغییرات قابل توجهی در غلظت، تحرک یا دی ان ای اسپرم ها نشان نداد.

البته آزمایش های دیگری با نمونه اسپرم های غیر یخ زده نیز انجام شد و نتایج مشابهی داشت.

این بررسی ها نشان می دهد میکروگرانش برخلاف تابش اشعه های فضایی که تاثیر منفی روی اسپرم دارد احتمالاً هیچ تاثیری بر باروری مردان در کوتاه مدت ندارد.

به گفته بوادا به این ترتیب می توان اسپرم ها را در بانکی خارج از زمین دخیره کرد. این اقدام در آینده اهمیت خاصی می یابد و قابلیت تولد نوزادان را فضا را به وجود می آورد.

او امیدوار است آزمایش مشابهی را در یک ایستگاه فضایی یا در یک سفر فضایی انجام دهد. اما در حال حاضر دسترسی به این امکان در فضا محدود است و چنین آزمایش هایی همچنان در زمین انجام خواهند شد.

 


 

 

 

 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.